וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל בפמן: "ספטמבר לא יהיה המדד השלילי האחרון ב-2003"; האינפלציה השנה תהיה נמוכה ממינוס 1%

אמיר טייג

16.10.2003 / 11:01

כך אומר הכלכלן הראשי של לאומי: "הסביבה הכלכלית בשנה הקרובה תשפיע לחיוב על שוק המניות"; צופה כי הריבית ב-2004 תרד ל-5% בממוצע והשקל ייסחר ביציבות מול הדולר



"ספטמבר לא יהיה המדד השלילי האחרון בשנת 2003. צפוי לפחות מדד שלילי נוסף ב-3 החודשים הקרובים", כך אומר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי. בפמן מעריך כי האינפלציה בשנת 2003 צפויה להיות שלילית ולשקף ירידת מחירים של 1% ואף יותר. לגבי רמת הדולר, מעריך בפמן כי עד סוף השנה תישמר היציבות היחסית בדולר, שימשיך לנוע בטווח צר שבין 4.4 שקלים ל-4.5 שקלים: "הדולר אולי נמוך היום מרמתו הכלכלית אך לא בצורה מהותית", אומר בפמן.



לגבי ריבית בנק ישראל, מעריך בפמן כי מגמת ההפחתות תימשך, כך שהריבית הממוצעת שבשנה הבאה תעמוד על 5%, כלומר צפויה הפחתת ריבית מצטברת של 1.1% מהרמה הנוכחית. להערכתו, סביבת האינפלציה בשנה הבאה תעמוד על רמה של 1.5% עד 2%, דבר המציב את הריבית הריאלית על 3% עד 3.5% בשנת 2004. "האפיק השקלי הארוך צפוי להיסחר ברמת תשואה לפדיון של 6.5% עד 7% בשנה הבאה, דבר אשר מותיר לשערי האג"ח עוד מקום לעליות". להערכתו, הצמודים הארוכים יגיבו בקרוב בעליות שערים, נוכח הירידה הצפויה בריבית הריאלית בשנה הבאה, אך מנגד הצמודים הקצרים יסבלו מירידות שערים נוכח הירידה הצפויה בסביבת האינפלציה.



לגבי שוק המניות - בפמן אופטימי. "הסביבה הכלכלית בשנה הקרובה תשפיע לחיוב על שוק המניות", אומר בפמן. "סביבה של ריבית יורדת, גם נומינלית וגם ריאלית, צמיחה חיובית של הכלכלה המקומית והתאוששות הביקושים בעולם - גורמים אלו צפויים לגרום להמשך המגמה החיובית בשוק המניות הישראלי", כך אומר בפמן. "השוק המקומי כבר התחיל לאותת בצורה ברורה על תחילת השינויים הללו", מציין בפמן.



בפמן מרחיב לגבי המגמה הצפויה בדולר: "הדולר נסחר כבר תקופה מסוימת בטווח הכלכלי שלו. אין ספק כי רמתו הנוכחית היא בריאה יותר מרמה נמוכה מדי, בה נסחר במהלך חודש יוני. דבר זה תוקן, וטוב שכך. כל עוד לא יהיו זעזועים ביטחוניים מעבר לזעזועים שהשוק מורגל אליהם, ימשיך הדולר להיסחר בטווח של 4.4 שקלים עד 4.5 שקלים בתקופה שעד סוף השנה".



בתחזית לשנה הבאה חוזה בפמן כי הדולר הממוצע יעמוד בשנת 2004 על 4.4 שקלים, כלומר פיחות ריאלי לעומת הממוצע שלו בשנת 2003. "בשנת 2004 צפויה צמיחה של 2.2% בתמ"ג, כאשר צמיחה זו תהיה מוטת יצוא. בשילוב עם התגברות ההשקעות הזרות בישראל, שצפויה בשנה הבאה, שוק המט"ח המקומי צפוי ליהנות מביקוש גבוה לשקלים, וזאת למרות צמצום פער הריביות הצפוי בין השקל לדולר", אומר בפמן. גורמים אלו יביאו להערכתו ליציבות של הדולר על רמתו הנוכחית גם בשנת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully