וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P העלתה את דירוג האשראי והאג"ח של טבע ל-BBB

אלי דניאל

15.10.2003 / 21:22

הדירוג הקודם היה BBB מינוס; ההחלטה של חברת הדירוג באה לאחר שבעלי האג"ח מהסדרה שהונפקה באוקטובר 2000 בחרו להמירן לכ-12.8 מיליון מניות ובכך הם הביאו להגדלת ההון העצמי של החברה בכ-550 מיליון דולר



מעט יותר משבועיים לאחר שהודיעה כי היא מעבירה למעקב מחדש את הדירוג לאיגרות החוב של ענקית התרופות הישראלית טבע , הודיעה היום חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P כי היא מעלה את דירוג איגרות החוב של החברה מדירוג BBB מינוס לדירוג BBB. דירוג זהה של BBB עם תחזית יציבה ניתן לאשראי התאגידי של טבע.



האנליסט ארתור וונג, החליט לשדרג את דירוג איגרות החוב ואת דירוג האשראי התאגידי של טבע,
לאחר שכל בעלי האג"ח מהסדרה שהונפקה באוקטובר 2000 בחרו להמירן למניות, מהלך שהביא להקטנת החוב הפיננסי של טבע ב-550 מיליון דולר ובמקביל לגידול באותו הסכום בהון העצמי.







וונג ציין כי "הדירוג בדרגת השקעה של טבע משקף את הצפי כי החברה תמשיך לרשום ביצועים תפעוליים יציבים ולנוכח עמדתה החזקה בשוק התרופות הגנריות הצומח". וונג הוסיף כי "S&P רוחשת אמון גדל והולך ליכולתה של החברה להתמודד עם חוסר ודאות פיננסית".



הדירוג העדכני מטעם S&P רלבנטי לשתי סדרות איגרות החוב הנוספות של טבע בהיקף של 810 מיליון דולר - סדרת איגרות החוב בהיקף של 360 מיליון דולר מאוגוסט 2001 אשר האיגרות הכלולות בה נושאות ריבית בשיעור של 0.75%, וסדרת איגרות חוב בהיקף של 450 מיליון דולר אשר הונפקה בנובמבר שעבר ואשר האיגרות הכלולות בה נושאות ריבית בשיעור של 0.375%.



דן זיסקינד, סמנכ"ל הכספים של החברה, התייחס להחלטת חברת הדירוג ומסר ל-TheMarker כי "בסדרות של אג"ח להמרה מתייחסים פחות לדירוג אותו מעניקות חברות הדירוג. אלה, רואות את האג"ח להמרה שבמאזן כאג"ח רגילה, והם לא נותנים לה אלמנט הוני. מצד שני, מי שרכשו את האג"ח להמרה הם כאלה שקוראים דו"חות אנליסטים והם מסתכלים על ההיבט ההוני. אותם כמעט ולא מעניין הדירוג". לדבריו, "העלאת דירוג יכולה להשפיע במקרה בו מבצעים הנפקת אג"ח רגילה, ותמיד טוב לקבל דירוג גבוה יותר. בכל מקרה, מהעלאת הדירוג לא יוצאת הנפקה".



זיסקינד הוסיף כי "ישנן גם הנפקות שבהן מנפיקים Subordinated Debentures (אג"ח הנחשבות לנחותות) ואז חברת הדירוג נותנת לאיגרות החוב הללו דירוג הנמוך ברמה אחת מדירוגה של החברה. היות וטבע היתה מדורגת קודם לכן בדירוג BBB מינוס, ורמה אחת מתחת לדירוג זה לא היוותה רמת השקעה, הרי שמבחינה זו מדובר בחדשות טובות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully