וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המדינה יחדשו העיצומים מחר; מאיימים: נחריף את המאבק

זוהר בלומנקרנץ

18.10.2003 / 21:58

מבוי סתום בשיחות על השינויים במשרדי הממשלה; ההסתדרות: החרפת העיצומים - אולי שביתה כללית; העיצומים מחר: בביטוח לאומי, משרד הפנים, שירות התעסוקה, משרד הרישוי, המכס וביהמ"ש



כ-50 אלף עובדים ב-32 משרדי הממשלה ויחידות הסמך יחדשו מחר (ראשון) את העיצומים בהם פתחו לפני החגים. במסגרת זאת, הם לא יקבלו קהל, לא יענו לפניות טלפוניות ולא יטפלו בדואר. העיצומים יכללו בין היתר את עובדי שירות התעסוקה, המוסד לביטוח לאומי, משרדי הרישוי, המכס ובתי המשפט.



מטה המאבק של ההסתדרות יתכנס ביום שני כדי להחליט על המשך המאבק באוצר. ממלא מקום יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, רחמים לניאדו, אמר היום ל"הארץ" כי "ישנה בהחלט אפשרות כי נחריף את המאבק נגד משרד האוצר. ההחרפה יכולה להיות של עובדי המדינה, אך גם מצד עוד מגזרי עובדים במשק, שיצטרפו למאבק שלנו".



החרפת העיצומים עשויה לבוא לידי ביטוי בהשבתה מלאה של המשק, וכן בשיבוש ההמראות בנתב"ג, שיבוש אספקת דלק, עיצומים בחברת החשמל, בבזק ובבתי החולים. במקרה של החלטה על החרפת העיצומים במשק, צפויים להצטרף למאבקם של עובדי המדינה גם הוועדים הגדולים, בהם עובדי חברת החשמל, בזק, עובדי רשות שדות התעופה, בתי הזיקוק, חברות הדלק ועובדי המינהל והמשק של בתי החולים. נראה, כי עובדי הרשויות המקומיות לא יצטרפו בשלב זה למאבק, כדי לא לפגוע בהכנות לבחירות ברשויות בסוף החודש.



על העיצומים החליטה הסתדרות עובדי המדינה, לנוכח המבוי הסתום אליו הגיעו לטענתה השיחות עם האוצר, שעסקו בשינויים המתוכננים במשרדי הממשלה. העובדים מוחים, בין היתר, על התוכנית להפסיק את פעילותה של מחלקת העבודות הציבוריות (מע"צ) כיחידת סמך של משרד התחבורה ולהופכה לחברה ממשלתית, תוך פיטורי כ-500 מ-716 העובדים; על איחוד אגפי המסים במשרד האוצר ליחידה אחת; על איחוד יחידת הממונה על השכר עם נציבות שירות המדינה ועל איחוד מחוזות במשרדים וביחידות. לטענת העובדים, השינויים יובילו לפיטורי אלפים.



האוצר מאיים לנכות משכרם של נוקטי העיצומים האוצר מאיים בתגובה לעיצומים הצפויים לנכות 30%-50% משכרם של עובדי מדינה שינקטו עיצומים או לא יקבלו קהל. כ-3,000 עובדים העוסקים בקבלת קהל נדרשו שלא להתייצב במשרדים ולהישאר בבתיהם, והם לא יקבלו שכר כלל. לניאדו אמר בהתייחסו לכוונות האוצר לנכות שכר מהשובתים: "אנו לא נבהלים מדיבורים כאלה".



באוצר טוענים כי עקב השינויים יפוטרו 613 עובדים בלבד. האוצר הציע להסתדרות עובדי המדינה להקפיא למשך תקופה של ארבעה עד שישה שבועות את ביצוע השינויים, במהלכם יתנהל מו"מ לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי שיבטיח את זכויות העובדים. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עופר עייני, הציע להאריך את תקופת ההקפאה לצורך ניהול המו"מ לחצי שנה, אולם הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, דחה את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully