וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייתו ונפילתו של הנאסד"ק: סיים בירידה של 3%; מרקורי צנחה ב-17.8%

2.3.2001 / 23:32

הירידות היום - בסימן אזהרת הרווח של אורקל; בסיכום שבועי איבד מדד מניות הטכנולוגיה כ-6%; צ'ק פוינט נפלה ב-9.7%

גיא ימין
ltpgt
מי שקיווה כי הנאסד"ק יצליח לחזור על המהפך שביצע אתמול גם ביום המסחר הנוכחי, התבדה. יום המסחר התנודתי במיוחד החל בירידות חדות של כ-4% במניות הטכנולוגיה, המשיך בעליות של עד 0.5%, והסתיים שוב בצד השלילי, בירידות של 3% לרמה של 2,118 נקודות.

גם מדד הדאו ג'ונס, שכבר הצליח לרשום עליות של יותר מאחוז במהלך המסחר, נכנע לקראת הסיום למומנט השלילי במניות הטכנולוגיה, ורק הצלצול של סוף יום המסחר מנע גם ממנו לשקוע חזרה למתחם השלילי. מדד הבלו צ'יפ עלה עלייה מינורית של 0.2% לרמה של 10,466 נקודות, ובסיכום שבועי ערכו כמעט שלא השתנה.
lt/pgt

ltpgt
אינדיקציות נוספות על האטה בכלכלה האמריקאית, הערכות כי הבנק המרכזי לא יוריד את הריבית בימים הקרובים ושטף אזהרות רווח מצד ענקיות התקשורת והטכנולוגיה גרמו לכך שבשלושה מבין חמשת ימי המסחר השבוע סיים הנאסד"ק בירידה. בסיכום שבועי איבד המדד יותר מ-6%, והוא ניצב עתה בערכים בהם לא ביקר מאז דצמבר 1998.
lt/pgt

ltpgt
הקטליזטור היום לירידות במניות הטכנולוגיה היה אזהרת הרווח שפירסמה אמש ענקית התוכנה אורקל . אזהרה זו סחפה את המניה לצניחה חופשית של 21%, ועימה את מדד מניות התוכנה של גולדמן סאקס, שרשם ירידה של 9.4%.
lt/pgt

ltpgt
אורקל הודיעה כי היא צופה האטה חמורה במכירות מוצרי תוכנה, ובשל כך עידכנה את תחזיות הרווח שלה לרבעון הנוכחי מ-12 סנט למניה ל-10.
lt/pgt

ltpgt
אזהרתה של אורקל, יצרנית תוכנות ניהול המידע הגדולה בעולם, סיכלה את המשך המומנטום שנוצר בסוף המסחר אתמול, והחזירה את המשקיעים למציאות הכואבת של ההאטה בכלכלה האמריקאית. בעקבות אזהרת הרווח הורידו מספר בתי השקעות גדולים את המלצותיהם למניה, ונתנו בכך את האות לעונת המכירות הגדולה במניות התוכנה.
lt/pgt

ltpgt
גם לחברת התקשורת SBC (סימול: SBC) , אחת המרכיבות של מדד הדאו ג'ונס, היו בשורות עגומות לאחר המסחר אתמול, אך היא הצליחה לשפר במהלך המסחר וסיימה בעלייה של 2.3%. החברה הודיעה כי תחמיץ את תחזיותיה לרבעון הנוכחי, אם כי היא לא צופה שינוי בצמיחה השנתית. צפי החברה הוא לרווח של 53-50 סנט למניה ברבעון הנוכחי, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 59 סנט למניה.
lt/pgt

ltpgt
מה שסייע להתחלפות המגמה במדד הדאו ג'ונס היו דברים שנשא אלן גרינספאן בפני ועדת התקציב של הקונגרס, בהם התייחס למדיניות הפיסקלית ולאפשרות של הורדת מסים.
lt/pgt

ltpgt
נגיד הבנק הוסיף כי "האינפלציה נמצאת תחת שליטה", אמירה אותה ניתן לפרש בכך שרמות המחירים לא יהוו מכשול בפני הורדת הריבית. בשוק הזקוק לכל זריקת עידוד שניתן לקבל, גם מרשם לא ברור שכזה החזיר מעט צבע לפני המשקיעים, ושלח את מניות הפיננסים הרגישות לריבית למתחם החיובי.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, אמירות הנגיד ביום רביעי עוררו סערה בשוק, שייחל להורדת ריבית ולא קיבל אותה. וגם עתה ההערכות הן כי לא תהיה הורדה נוספת של הריבית עד לפגישת ראשי השווקים הפתוחים ב-20 במארס.
ltbrgt
lt/bgtמרקורי המשיכה בהתרסקותltbgt
התנודתיות איפיינה גם את המסחר במניות הישראליות, כשהמניות ה"כבדות" נתנו גם היום את הטון השלילי. בלטה במיוחד מרקורי שרשמה צניחה של 17.8% למחיר של 48.5 דולר במחזור מסחר של פי שלושה מהממוצע.
lt/pgt

ltpgt
מאז תחילת השבוע הידרדרה החברה בכ-30%, לשווי שוק של כ-4 מיליארד דולר. בחמשת החודשים האחרונים הספיקה המניה לאבד 70% מערכה, מרמת שיא ששיקפה לחברה שווי שוק של יותר מ-13 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
אתמול פירסם בית ההשקעות סלומון סמית ברני המלצה למניה, מה שלא סייע לה להתרומם במהלך המסחר היום. לטענת האנליסט גרכטכן טיגרדן, יחס של מכפיל אל מול צמיחה (PEG) של 1 מהווה שפל ראוי. בסלומון הוסיפו כי הם מאמינים שמרקורי תצליח להפתיע ברבעון הראשון ולדווח על רווח של 17 סנט למניה.
lt/pgt

ltpgt
מניה כבדה נוספת שרשמה ירידות היא צ'ק פוינט , שאיבדה 9.7% למחיר של 64.4 דולר. אתמול הצליחה צ'ק פוינט לסיים את המסחר בעלייה של 11.2% לאחר שמוקדם יותר כבר הספיקה לאבד כ-6%. חודש פברואר לא היה קל עבור המניה, והיא איבדה במהלכו 37% מערכה, מה שמשקף לה שווי שוק של כ-17 מיליארד דולר.
ltbrgt
lt/bgt קומטאץ' המשיכה במסעה מטהltbgt
עוד מניה שהמשיכה בהידרדרות מאתמול היא קומטאץ' , שאיבדה 6.1% למחיר של כדולר אחד, שבריר ממחיר השיא של 68.5 דולר שרשמה לפני כשנה בלבד. אתמול רשמה קומטאץ' נפילה של 17.5%, ועתה מסתכם שוויה בכ-16 מיליון דולר, או, במלים אחרות, פחות מ-50% משווי המזומנים.

את האות לירידות היומיים האחרונים נתנה הודעת החברה אתמול על פיטורי 200 עובדים, כחצי ממצבת כוח האדם בחברה. צעד זה לא בא בהפתעה למשקיעים, שכן החברה כבר הודיעה על כך לאחר פיטורי 105 עובדים בתחילת ינואר, והוסיפה כי היא "בודקת צעדי התייעלות נוספים".
lt/pgt

ltpgt
בלטו בירידות גם מניות חברות האלחוט הישראליות העוסקות בתחום ה-Point to Multipoint, על אף דו"ח אוהד והמלצת "קנייה" לפלוור 10003422-MRQ אתמול מצד בית ההשקעות סלומון סמית ברני. ואיו איבדה 5.4% למחיר של 6.9 דולרים, נטרו ירדה ב-5.7% למחיר של 6.3 דולרים ופלוור עצמה רשמה ירידה של 5.6% למחיר של 8.4 דולרים, מרחק של כ-45% ממחיר יעד של 15 דולר שקבעו לה האנליסטים.
lt/pgt

ltpgt
מי שבלטה בעליות היא אינדיגו שתיקנה ב-14.5% למחיר של 4.7 דולרים. מאז אזהרת הרווח שפירסמה אינדיגו בשבוע שעבר נעה המניה בכיוון אחד, מטה, ואיבדה כ-30% מערכה באופן מצטבר, ונראה כי במחיר הנוכחי היו שראו בה הזדמנות קנייה.
lt/pgt

ltpgt
עוד בלטו: פריסייס , שאיבדה 6.4% למחיר של 16.5 דולר, אם סיסטמס , שהוסיפה 11.3% למחיר של 8.9 דולרים ואורכית , שהוסיפה 9.7% למחיר של 2.1 דולרים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully