וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה לכפל המס: הקרנות ישקיעו בחברות הרשומות בישראל

4.3.2001 / 8:06

סגן נציב מס הכנסה אישר כי הנציבות שוקלת לאמץ את ההצעה, שהועלתה בראשונה על ידי מנהל קרן ההון סיכון הישראלית JVP, אראל מרגלית

הארץ
ltpgt
מאת עודד חרמוני
lt/pgt

ltpgt
מס הכנסה שוקל לאמץ הצעה של קרנות ההון סיכון, שלפיה משקיעים זרים בקרנות ההון סיכון הישראליות יהיו פטורים מתשלום מס בישראל, וזאת בתנאי שקרנות ההון סיכון יתחייבו להשקיע לפחות מחצית מנכסיהן בחברות סטארט אפ הרשומות בישראל. סגן נציב מס הכנסה, אוסקר אבו ראזק, אישר כי הנציבות שוקלת לאמץ את ההצעה, שהועלתה בראשונה על ידי מנהל קרן ההון סיכון הישראלית JVP, אראל מרגלית.
lt/pgt

ltpgt
על פי התוכנית של מרגלית, יוכלו הקרנות הישראליות לחתום על הסכם מיסוי (רולינג) ספציפי עם מס הכנסה, שלפיו יינתן פטור למשקיעים הזרים מתשלום מס בישראל על רווחי ההון שלהם מפעילות הקרן. זאת, במטרה לפתור את בעיית כפל המס (הדרישה מהמשקיעים הזרים לשלם מס על רווחיהם גם בישראל וגם בחו"ל).
lt/pgt

ltpgt
בתמורה יתחייבו הקרנות בפני מס הכנסה, שכמחצית מחברות הפורטפוליו שבהן ישקיעו, יהיו רשומות בישראל, ושבעלי מניותיהן יהיו חייבים במס בישראל. בדרך זו תוכל המדינה להתמודד עם תופעת בריחת חברות הסטארט-אפ הישראליות לחו"ל, ששיעורה מגיע כיום, על פי הערכות, ליותר מ-80%.
lt/pgt

ltpgt
גם כיום כוללים הסכמי הרולינג בין הקרנות הישראליות למס הכנסה, סעיפים המחייבים את הקרנות להשקיע היקף מסוים בחברות ישראליות או בחברות בעלות קשר לישראל (Israeli Related). שיעור ההשקעות נע בין 66% ל-75%. זאת, אף שבאחרונה נציבות מס הכנסה נוטה להפחית את השיעור - לאור תהליך הגלובליזציה של הקרנות והזדמנויות ההשקעה שיש להן בחו"ל.
lt/pgt

ltpgt
בין הקרנות יש הגדרות שונות של חברות הקשורות לישראל, מאחר שעד לפני שנתיים ההתייחסות לחברות כאלה לא היתה בהיבטי המיסוי - אלא מבחינת קרבה לשוק האמריקאי. דרישות הרולינג הקיימות כיום, לפיכך, לא הביאו את הקרנות להעדיף באופן מובהק חברות סטארט-אפ הרשומות בישראל. זאת, להבדיל מההצעה החדשה, המתמקדת ברישומה של חברת הסטארט-אפ בישראל, כתנאי לפטור ממס למשקיעים זרים.
lt/pgt

ltpgt
הרולינג של הקרנות מאפשר למשקיעים הזרים בהן לשלם מס מופחת בשיעור של 20% בלבד על רווחיהם ממכירה והנפקה של חברות ישראליות שבהן השקיעו, במקום המס הנהוג - 50%.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר איגוד הקרנות, יגאל ארליך, אמר שההצעה בעייתית מבחינת היישום שלה: "הקרנות יעשו עבור המדינה את עבודת הגיור של החברות, אבל לפי איזה פרמטרים ייקבעו החברות הישראליות והלא ישראליות שיושקע בהן?" לדעת ארליך, אם תתקבל הרפורמה במס, יתקבל פתרון לחלק מהחברות הישראליות הרשומות בחו"ל, ויקטן מספר החברות החדשות שיירשמו בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
מנהל מחלקת קרנות הון סיכון בארנסט אנד יאנג, עמית אורינג, טען שיש לפתור את בעיית המס לגופה, ולא להציע פתרון שיכוון את שיקולי ההשקעה בחברות לפי הדרכון שלהן, במקום לפי שיקולים ענייניים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully