וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזית: ביטול מס רכוש הגדיל את הכנסות המדינה ב-2000

4.3.2001 / 8:40

הארץ
ltpgt
ltbgt
מאת זיו מאור
lt/bgt
למרות אזהרות של גורמים במשרד האוצר ובאגף מס הכנסה, הכנסות המדינה ממסים בעקבות ביטול מס רכוש גדלו בכ-100 מיליון שקל ב-2000; הההכנסות החלופיות למס רכוש היו ב-2000 1.1 מיליארד שקל, וסביר שגם בשנים הבאות היקף גבייתם יהיה דומה.
lt/pgt

ltpgt
600 מיליון שקל - מתוך ה-1.1 מיליארד - נגבו בשל שינויי המיסוי על מקרקעין שנכנסו לתוקף בראשית 2000. בנוסף, המדינה גבתה 500 מיליון שקל מחובות העבר על מס רכוש. סכום זה מפצה על הפסד ההכנסות מביטול מס רכוש בסוף 99'.
lt/pgt

ltpgt
מס רכוש נחשב מזה שנים רבות למס מעוות, שנועד אמנם במקור לעודד בנייה על קרקע, אך בפועל לא הצליח להשיג את המטרה. המדינה סירבה לבטלו בטענה שאין לה חלופות מיסוי להכנסה ממס זה. ההסכמה על ביטולו התקבלה בכפוף להטלת מס מכירה. מס המכירה אמור היה להכניס, על פי התחזיות במשרד האוצר, 300 מיליון שקל, ואולם בפועל הכניס 200 מיליון שקל בלבד ב-2000. התניה נוספת היתה הגדלת מס רכישה המוטל על רוכשי דירות. בשל שינוי זה גדלו הכנסות מס רכישה ב-2000 בכ-400 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
אם לא יחולו שינויים נוספים במיסוי הנדל"ן, בעקבות מסקנות ועדת ציפי גל ים הדנה כיום בעניין זה, סביר כי גם בשנים הקרובות חלופות המס יבטיחו למדינה הכנסה שתכסה על ההפסד כתוצאה מביטול מס רכוש.
lt/pgt

ltpgt
יצויין כי הכנסות על חובות העבר של חייבי מס רכוש, חובות המסתכמים בכמה מיליארדי שקלים, צפויות להכניס לקופת המדינה גם בשנים הקרובות.
lt/pgt

ltpgt
הכנסות ממס המכירה צפויות לגדול מכיוון שמספר הפטורים ממס זה רק יילך עם הזמן ויקטן (בעיקר מדובר בפטורים שניתנו לאלה ששילמו מס רכוש לפני הבנייה).
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully