וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רצאבי: יש להמשיך בהורדת ריבית מתונה - למרות המדד שלילי

צבי זרחיה

19.10.2003 / 8:41

"לתחזיות האופטימיות לצמיחה או לניצני צמיחה המוצגות על ידי פקידי האוצר אין על מה להתבסס. אנו עדים להעמקת המיתון, ולדעתי גם בשנת 2004 לא נצא ממנו", אמר רצאבי



יו"ר ועדת המשנה למסים והיי-טק בוועדת הכספים, ח"כ אהוד רצאבי, (שינוי) אומר כי על נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, להמשיך בהורדת ריבית מתונה וזהירה כפי שעשה בחודשים האחרונים, ולא להיכנע ללחצים ולהפחיתה בשיעור חד ומהיר.



רצאבי הזהיר כי הורדת הריבית בשיעור חד כפי שאירע בדצמבר 2001 עלולה לגרום לנזקים קשים למשק. לדבריו, הוא לא הופתע מירידת המדד בחודש שעבר, מכיוון ש"לתחזיות האופטימיות לצמיחה או לניצני צמיחה המוצגות על ידי פקידי האוצר אין על מה להתבסס. אנו עדים להעמקת המיתון, ולדעתי גם בשנת 2004 לא נצא ממנו. כדי לצאת מהמיתון דרושה אווירה מדינית אופטימית, בלעדיה לא יזוז דבר".



מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) תקף את רה"מ ושר האוצר על מה שכינה "מסע ההסתה שמנהלים בכירי משרדיהם כנגד נגיד בנק ישראל בגלל המדיניות המוניטרית שמנהיג הנגיד אל מול האינפלציה השלילית". הרצוג אמר כי "ההתקפות על הנגיד נועדו להסתיר את כישלון התפיסה הכלכלית של ממשלת שרון שריסקה את כוח הקנייה של הצרכנים, במיוחד ממעמד הביניים ובכך הובילה את המשק לשיתוק כפי שראינו במדד ספטמבר".



הרצוג הזהיר את שרון והממשלה לבל יהרסו את בנק ישראל, "המוסד האחרון היציב במשק". לדבריו "מוטב שרה"מ ושר האוצר ישנו את סדרי העדיפויות ובמקביל יישבו לדיאלוג עם בנק ישראל ועם העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully