וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים נגד הפרקליטות: מבקשים מביהמ"ש לאסור לקצץ 1% בזכאותם לגמלה

אמיר הלמר

19.10.2003 / 9:05

הממשלה מבקשת להקטין את שיעור הגמלה לו זכאים הפרקליטים, מ-3% לכל שנת עבודה - ל-2%; מדובר בכמה מאות שקלים בחודש בתקופת הפנסיה



בתקופה זו של קיצוצים בתקציב המדינה ורפורמות כלכליות צפויה הפרקליטות להיות עמוסה עבודה, עקב הצורך להגן על המדינה בפני תביעות ועתירות של מגזרים שונים הנפגעים מהגזירות. אלא שגם הפרקליטות מורכבת מאנשים - עובדים הצפויים אף הם להיפגע מהקיצוץ המתוכנן.



כך, פרקליטי המדינה למדו זה לא כבר על כוונת האוצר לקצץ בזכויות הפנסיה שלהם, כחלק מהחלטה שקיבלה הממשלה בספטמבר. הממשלה מבקשת להקטין את שיעור הגמלה לו זכאים הפרקליטים, מ-3% לכל שנת עבודה - ל-2%; משמעות קיצוץ שכזה תלויה כמובן במשכורתו של כל פרקליט, אך בהערכה גסה ניתן לומר כי מדובר בכמה מאות שקלים בחודש בתקופת הפנסיה.



זכאותם של הפרקליטים לגמלה של 3% לשנת עבודה, במקום 2% כפי שהיה נהוג בעבר, נקבעה ב-84' כחלק מפסק בוררות שנתן שר המשפטים לשעבר עו"ד חיים צדוק; הפסיקה ניתנה בסכסוך עבודה שהתגלע בין הפרקליטים לבין המדינה. פסק הבוררות נרשם כהסכם קיבוצי בין המדינה לבין ארגון פרקליטי המדינה.



המדינה ניסתה להשתחרר מפסק הבוררות כמה פעמים ואף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה דאז, יצחק זמיר; ואולם זמיר קבע כי אין עילה לביטולו.



במקביל ביקש ארגון פרקליטי המדינה לאשר את פסק הבוררות כפסק דין. המדינה התנגדה לבקשה, אך טענותיה נדחו ופסק הבורר אושר כפסק דין. כעת מבקש האוצר לשנות את פסק הדין ולהשיב את תנאי הפנסיה של הפרקליטים לקדמותם.



לנוכח כוונת האוצר החליטו בארגון הפרקליטים להשיב מלחמה והגישו לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב בקשת צד בסכסוך קיבוצי, באמצעות עו"ד מיכל שקד. בבקשה טוען הארגון כי החלטת הממשלה אינה חוקית, שכן היא נוגדת את ההסכם הקיבוצי ואת פסה"ד שאישר את פסק הבוררות של עו"ד צדוק.



הארגון מבקש מביהמ"ש לתת פסק דין שלפיו, אין לגרוע מזכויות הפנסיה של הפרקליטים. כעת צריכה הממשלה להגיב לבקשה, בה מצוין כי את המדינה תייצג בביה"ד פרקליטות מחוז תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully