וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ניהול הזהויות M-Tech מגיעה לישראל

גלית ימיני

19.10.2003 / 9:10

המפיצה הבלעדית של מוצריה בארץ תהיה חברת נס טכנולוגיות; החברה הקנדית, שנמצאת בבעלות גדעון שוהם, החזיקה ב-2002 ב-1% משוק ניהול הזהויות העולמי, שגודלו יותר ממיליארד דולר



לפני 23 שנה עזב גדעון שוהם את ישראל. זה היה לאחר שבמשך יותר מעשור שנים הוא שימש סמנכ"ל ואחראי על מערכות מידע בשלוש חברות בנות של קונצרן כור. הוא היה אז יד ימינו של בני גאון, אך נסיבות משפחתיות-אישיות הביאו אותו לעזוב את ישראל ולהשתקע בעיר קלגרי שבמערב קנדה.



קלגרי נהפכה עם השנים לאחת ממרכזי ההיי-טק והטכנולוגיה העיקריים של קנדה, ושם צמח גם הסטארט-אפ הפרטי של שוהם, שעוסק בניהול זהויות משתמשים בארגון, תחום הצומח במהירות. החברה של שוהם, M-Tech, מגלגלת כיום 20 מיליון דולר בשנה, נמצאת בשותפות עסקית עם מיקרוסופט העולמית שמוכרת את מוצריה, ומדורגת, לפי דו"ח של חברת המחקר גרטנר, במקום ה-14 בעולם בשוק התוכנות לניהול זהויות, מיד אחרי חברות ענק כמו וריסיין, BMC וסימנטק, ולפני סאן מיקרוסיסטמס וביזנס ליירס.



לפי גרטנר, M-Tech החזיקה ב-2002 ב-1% משוק ניהול הזהויות העולמי, שגודלו יותר ממיליארד דולר, אך היא מדגישה שמדובר בגידול של 100%. ב-2003, לפי שוהם, שוב הוכפלו המכירות והגיעו ל-20 מיליון דולר. הצפי שלו הוא להכפלה נוספת ב-2004.



עכשיו, אחרי שפתחה סניפי מכירות בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק, M-Tech מגיעה לישראל, והמפיצה הבלעדית של מוצריה תהיה חברת נס טכנולוגיות. מבחינת שוהם, זה סוג של חזרה הביתה. בעבר הוא עבד על פרויקטי אבטחה וניהול זהויות עם הבנק הבינלאומי, אך לא הקדיש מאמצים לחדירה לשוק הישראלי. עכשיו הוא מתכוון לבקר כאן הרבה יותר. נס טכנולוגיות היא מבחינתו שותף מתאים להחדרת מוצריו, שיחסוך ממנו את כאבי הראש השיווקיים. מבחינת נס, שכבר מזמן רצתה להרחיב את קו מוצרי האבטחה שלה, זהו מוצר משלים חשוב אסטרטגית.



בביקורו בישראל בשבוע שעבר, בין פגישות היכרות רבות עם לקוחות פוטנציאליים שאירגנו לו השותפים מנס, התפנה שוהם לספר את סיפור הקמתה של M-Tech. "עד 92' עבדתי כמנהל מערכות מידע בארגונים גדולים בקנדה, מספר שוהם. "ואז פרשתי והקמתי את M-Tech יחד עם בני עידן, שמחזיק יחד אתי בבעלות שווה במניות החברה. בהתחלה עסקנו רק בייעוץ בנושאי מערכות מידע. הלקוח הראשון שלי היה בריטיש פטרוליום, ממנה פרשתי, והיא איפשרה לי ליצור את התשתית לחברה".



עקרת בית חסכנית



ב-94' החלה החברה לפתח מוצר לתיאום סיסמאות בארגון. המוצר זכה לביקושים, וב-99' יצאה החברה עם מוצר נוסף שעוסק בניהול והקצאה של חשבונות משתמשים בארגון. שני המוצרים מהווים היום את בסיס הפעילות העיקרי של החברה. כיום יש לחברה כ-450 לקוחות גדולים ברחבי העולם, בהם קוקה-קולה, פורד, נסטלה ופייזר.



"בארה"ב נגרמים מדי שנה נזקים בסך 10 מיליארד דולר לארגונים בגלל כניסות בלתי מורשות למערכת המידע של הארגון", מסביר שוהם. "אלא שלא רבים יודעים ש-70% מהכניסות הבלתי מורשות נעשות על ידי עובדים בארגון. לא מדובר בגניבת נתונים, אלא בהשחתת נתונים שלא במזיד בגלל כניסה שלא לצורך למערכות מסוימות".



לדברי שוהם, ניהול משתמשים הוא הליך מסורבל ויקר. הכל נעשה בצורה ידנית, התמיכה של הארגון צריכה לתת מענה בכל פעם שעובד שוכח או מתבלבל בסיסמה, וזה הליך שעולה כסף וזמן. כאשר מגיע עובד חדש לחברה לפעמים עוברים 10 ימים עד שהוא מקבל את כל ההרשאות והסיסמאות למערכת - ואלה ימי עבודה מבוזבזים. לכן, M-Tech שוקדת לפתח מוצרים שיהפכו את הניהול והתיאום של הסיסמאות לתהליך אוטומטי עד כמה שאפשר. לדברי שוהם, "מערכת התיאום מאפשרת לאדם שמחליף סיסמה במערכת אחת לעדכן אוטומטית את כל סיסמאות הכניסה שלו למערכות אחרות בארגון, ומערכת ההתאמה מאפשרת לעובד חדש להשיג לעצמו הרשאות דרך הממונים באי-מייל, כדי לקבל סיסמאות כניסה למערכת. הדבר נעשה תוך שימוש באמצעי זיהוי ביומטריים וכרטיסים חכמים. המערכות האלה דורשות רמת אבטחה גבוהה מאוד".



שוהם מעריך שתוך 10-5 שנים יעבור ניהול הזהויות אוטומציה מוחלטת, ללא צורך בכוח אדם של ממש, ולכן פוטנציאל השוק, אותו מובילה כיום יבמ, גדול במיוחד.



שוהם טוען שהחברה שלו רווחית, עם קופת מזומנים גדולה. למרות חוזה שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט שעזר מאוד לחברה להגדיל מכירות, הוא לא מתכוון להעמיד אותה למכירה, להכניס שותפים או לצאת להנפקה. שלושת ילדיו משמשים בתפקידים בכירים בחברה, והחברה נוהגת בשמרנות פיננסית מופלגת. "יש לנו מנטליות של עקרת בית חסכנית", אומר שוהם, "מוציאים רק על מה שחייבים, בעיקר על מחקר ופיתוח ושיווק, ולא מוציאים על מה שאין. זה הציל אותנו ממשברי ההיי-טק בעבר ומגיוסי הון לא נחוצים".



שוהם מספר שעל אף שהחברה שלו והוא עצמו קנדים לכל דבר ועניין, בצפון אמריקה מזהים אותו כולם כישראלי, בגלל השם. המתחרים, לדבריו, אומרים ללקוחות: "לא כדאי לכם לעשות אתו עסקים, הוא מישראל וזו מדינה לא יציבה. זה מפתיע שמתייחסים אלינו כאל חברה ישראלית, אבל לאור העובדה ששוק אבטחת המידע בצפון אמריקה רווי במנהלים ישראלים, אולי ההפתעה לא מוצדקת. אז לפעמים המתחרים מנסים להשתמש בזה כדי לנגח אותנו, ולפעמים זה אפילו פותח דלתות, בעיקר בגלל השם הטוב שיש לישראל בתחום אבטחת המידע".



בינתיים שוקד שוהם על העמקת השותפות עם מיקרוסופט ישראל, בעקבות ההסכם שיש לחברה עם מיקרוסופט העולמית. הוא מקווה שהחדירה לשוק הישראלי עוד תחזיר אותו יום אחד ארצה.



M-Tech



* שנת הקמה: 92'



* בעלים ומייסדים: גדעון שוהם ועידן שוהם



* מיקום המטה: קלגרי, מחוז אלברטה, קנדה



* מספר עובדים: 80



* תחום עיסוק עיקרי: תוכנות לניהול זהויות משתמשים



* היקף הכנסות שנתי: 20 מיליון דולר



* לקוחות מרכזיים: קוקה קולה, פייזר, פורד ועוד


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully