וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולריס פתחה משרד בבריטניה וגילתה כר פורה להשקעות הון סיכון

4.3.2001 / 8:30

הארץ
ltpgt
ltbgt
מאת עודד חרמוני
lt/bgt
לפני כמה שבועות ביקרה בישראל משלחת של הבורסה האירופית החדשה, Europe Next (יורופ נקסט), המאגדת את הבורסות של בריסל, פאריס וערים גדולות נוספות ביבשת. נציגי הבורסה הצעירה, המאגדת כבר כיום 1,400 חברות, באו כדי לחזר אחר חברות היי-טק ישראליות. "אירופה רק ממתינה לכם", אמר להן סגן מנהל הבורסה, קסוויאר ליאורי.
lt/pgt

ltpgt
המארח, אילן לבנון, מנהל מחלקת ההיי-טק בפירמת רואי החשבון ארתור אנדרסון (לובושיץ-קסירר), הסביר לליאורי שקרנות ההון הישראליות עושות באחרונה תפנית לכיוון אירופה.
lt/pgt

ltpgt
אחת הקרנות המובילות את התפנית היא קרן ההון סיכון הגדולה ביותר בישראל, פולריס. צחי הלל, שהצטרף לפני שנה כשותף בקרן, הוא זה המוביל את התהליך. "פולריס היתה אחת הקרנות הראשונות שפתחו סניף בארה"ב, וזה עדיין כיוונה המרכזי", אמר. "אבל כיום כבר לא ניתן להתעלם מאירופה".
lt/pgt

ltpgt
לדעת הלל, בתחומים שונים פוטנציאל השוק ביבשת לא קטן מבארה"ב, ולכן היא שוק יעד לחברות ישראליות. "לפני כשנה החלטנו להיכנס לאירופה ופתחנו סניף בבריטניה. כיום אנו מתייחסים אליה כמו לישראל - המרחקים קצרים, ולכן אין צורך לאשר נסיעות לשם. פשוט עולים על המטוס וחוזרים למחרת. לחברות ישראליות זה יתרון ענק".
lt/pgt

ltpgt
הלל מכיר היטב את אירופה. לפני הצטרפותו לפולריס שהה תשע שנים באירופה והקים בה את הפעילות של יצרנית המחשבים האמריקאית פקארד בל, שבשלב מאוחר יותר נרכשה על ידי תאגיד NEC היפאני. "בשוק הצרכנות האלקטרונית, אולי יותר מאשר בתחומים אחרים, חייבים להיות קרובים מאוד לשוק", אמר. "באירופה התפקיד קשה מאשר בארה"ב, מאחר שהיא הטרוגנית. שם, לא ניתן לנהל פעילויות במדינה אחת, בשלט רחוק ממדינה אחרת באירופה".
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, מסיבות אלה, קרנות ישראליות וחברות היי-טק חוששות מהשוק האירופי. "יש פחד מסוים, מאחר שזו יבשת מפוצלת עם תרבויות ושפות שונות. אבל אם מצליחים לחדור אפילו לחלק מהמדינות, מגלים שיש באירופה נאמנות גדולה מאוד של השוק. מי שנכנס - נכנס חזק".
lt/pgt

ltpgt
בתחומים מסוימים, כמו תקשורת סלולרית וטלוויזיה אינטראקטיווית, אירופה מקדימה את ארה"ב ומהווה שוק יעד ראשוני לחברות ישראליות רבות. "יש לנו 5-4 חברות סלולר בפורטפוליו שלנו, המתרכזות במפורש באירופה ולא בארה"ב - למרות שהפעילות בה יקרה ומסובכת. אנחנו ממליצים היום ליותר חברות מבעבר, להתחיל את הפעילות בחו"ל, באירופה ולא בארה"ב", אמר הלל.
lt/pgt

ltpgt
כמו בכל טריטוריה חדשה, גם כאן מתגלות מהמורות בלתי צפויות: "קשה לאייש משרות בכירות של מנהלים", הוסיף. "החוזים פה כובלים ומחייבים את המנהלים להישאר כמה חודשים בחברה, או שבכלל אוסרים עליהם לעבור לחברה מתחרה. מבחינה זו, השוק האמריקאי הרבה יותר פתוח".
lt/pgt

ltpgt
שלוש מדינות המפתח, שחדירה אליהן חיונית להשתלבות ביבשת, הן צרפת, גרמניה ובריטניה. "כל אחד מהשווקים הללו שונה וגדול, אך חדירה מוצלחת אליו לא מבטיחה חדירה מוצלחת ליבשת כולה, הסביר הלל.
lt/pgt

ltpgt
למרות זאת, פולריס פועלת רק באמצעות המשרד הבריטי שלה. "היה לנו קל יותר לתקוע יתד בבריטניה, בגלל השפה והאוריינטציה האמריקאית".
lt/pgt

ltpgt
במובן מסוים, הישראלים מגיעים ליבשת הישנה על תקן של מדריכים. "באירופה חסר ניסיון בתחומי ההון סיכון וההיי-טק. המשקיעים שם מחפשים קרנות מנוסות שיבצעו איתם השקעות", אמר. למרות זאת, בכל הנוגע לגיוס ציבורי, הבורסות המקומיות, כמו יורופ נקסט, איסד"ק או הנויר מרקט, לא נחשבות מתחרות בנאסד"ק - "זו עדיין הבורסה המרכזית".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully