וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר מקוריות באחזקת מניות של קופות הגמל הבנקאיות - אותן מניות מככבות ברשימת חמש הגדולות

הרצל לקס

19.10.2003 / 10:00

כך עולה מסקר הרבעון השני של מיטב; טבע ממשיכה להיות המניה המועדפת; רק 9 מניות מופיעות בין חמש המובילות של 6 המנהלים הגדולים; קרור היא מניית היתר המועדפת



המניה הפופולרית ביותר על מנהלי קופות הגמל היא, כצפוי, טבע , ששווי אחזקות קופות הגמל בה הוא כ-1.1 מיליארד שקל, ומבין מניות היתר הפופולרית ביותר היא קרור, בה מחזיקות קופות הגמל כ-14% מהון המניות. כך עולה מסקר הרבעון השני על אחזקות קופות הגמל שמפרסם בית ההשקעות מיטב. אחרי טבע ניצבות מבחינת הפופולריות בקרב מנהלי הקופות, בזק , לאומי , כי"ל ואי.די.בי פתוח . הסקר בדק את אחזקותיהן של קופות הגמל של חמשת הבנקים הגדולים ובנק יהב, המנהלות יחד כ-65% מסך נכסי קופות הגמל בישראל.



ניהול קופות הגמל, כפי שעולה מסקר האחזקות, אינו מן הדינמיים. גם בשני הסקרים הרבעוניים הקודמים כיכבו אותן מניות ברשימת חמש הגדולות, כשטבע ובזק שומרות על מיקומן הראשון והשני בכל 3 הרבעונים האחרונים ושלוש האחרות מחליפות ביניהן מקומות. בנוסף, מבין 30 מניות פוטנציאליות שיכלו להיכלל בסקר (חמש מובילות אצל ששה מנהלים) נכללו בפועל רק 9 מניות כשעל חמש המובילות נוספות הפועלים, מכתשים אגן, דסק"ש ואלביט מערכות. בבחינת השינויים בין הרבעון הראשון לשני מתברר כי לא נעשו שינויים משמעותיים במהלך הרבעון השני. השינויים שכן התרחשו היו כניסתה של מכתשים למקום החמישי באחזקות קופות הפועלים ע"ח אי.די.בי פתוח, ויציאת מניית הפועלים מהחמישיה הפותחת של בל"ל וכניסת דסק"ש במקומה.



מבין מניות היתר בולטת חברת שירותי הקרור והאחסון קרור, המחזיקה גם ביפאורה (70%) ובתפוגן (51%). אחריה באות אוצר ההתיישבות, ישרס 1, סנו 5 וקסטרו. קרור הגיעה לראש הרשימה בשל דירוגה כאחזקת יתר שנייה בגודלה אצל קופות הפועלים, שלישית בגודלה אצל לאומי וראשונה אצל בנק יהב. אוצר התיישבות, המחזיקה ב-5% ממניות בנק לאומי, מוחזקת רק בידי קופות לאומי - בשיעור גבוה של כ-14% מהון המניות.



המניות המובילות מבין אחזקות קופות הגמל במניות ישראליות בנאסד"ק (לא כולל דואליות) הן צ'ק פוינט, אי.סי.איי ואורבוטק-כמעט כולן מוחזקות בידי קופה"ג של פועלים, אי.סי.טל ואלסינט. במיטב מציינים כי קופות הבינלאומי אינן מחזיקות כלל במניות אלו (פרט לאחזקה זעירה באי.סי.טל).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully