וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה צפויה לרשום גירעון תקציבי של 40 מיליארד ליש"ט השנה

דפנה מאור

19.10.2003 / 10:52

נפילה בהכנסות ממסים לעומת תחזיות האוצר בבריטניה תוביל לגירעון הגדול ב-50% מהצפוי



ממשלת בריטניה צפויה לרשום גירעון תקציבי של 40 מיליארד ליש"ט ( 66 מיליארד דולר) בשנת הכספים הנוכחית. לפי הערכות ידווח משרד האוצר מחר על הגירעון, הגדול ב-50% מהגירעון המתוכנן, ויחשוף כי בחודש שעבר לוותה הממשלה 6 מיליארד ליש"ט (10 מיליארד דולר) כדי לממן את הוצאותיה, בשל ירידה בהכנסות ממסים.



בחמשת החודשים הראשונים של השנה הגיע הגירעון התקציבי ל-14.4 מיליארד ליש"ט (24 מיליארד דולר), כפליים מבתקופה המקבילה. הגירעון צמח חדות בספטמבר, לפי הערכות, מכיוון שספטמבר הוא חודש של הוצאות ממשלתיות גדולות. תחזיות קודמות של שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, צפו גירעון שנתי של 27 מיליארד ליש"ט.



כלכלנים טוענים כי ממשלת בריטניה ביססה את תחזית התקציב והגירעון על הערכות אופטימיות מדי של הכנסות ממסים. הערכות אלו התבססו על ההכנסות הגדולות ממסים שהתקבלו בשנת 2000, שהובילו לגידול חד בהוצאה הממשלתית בשלוש השנים האחרונות. בראון קבע יעד של איזון תקציבי עד סוף שנת 2005, ולפי הנתונים הנוכחיים נראה כי יתקשה לעמוד בו. קיצוץ בהוצאות הממשלה או העלאת מסים כדי להקטין את הגירעון הן אפשרויות בעייתיות מבחינת הממשל בבריטניה, הנערך לקראת הבחירות הכלליות בשנה הבאה.



תחזיות הגירעון המוגדל מבוססות על הערכות של מכונים כלכליים בבריטניה, עליהם דיווחו העיתונים "גרדיאן" ו"אינדיפנדנט". לשכת הסטטיסטיקה של בריטניה תפרסם את נתוני האוצר הרשמיים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully