וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"לית "ג'רזולם פוסט" הולינג'ר קרובה להשגת סיוע חירום בהיקף של 15 מיליון דולר

רן דוידוב

21.10.2003 / 11:23

דיווחים בבריטניה: חברת ההון סיכון האמריקאית ביין קפיטל תזרים סיוע לחברה שישמש לתשלום חובות; עשויה לדרוש את קיצוץ שכרו של לורד בלאק



הולינג'ר, המו"לית של "ג'רוזלם פוסט", קרובה להשגת סיוע חירום בהיקף של 15 מיליון דולר מחברת ההון סיכון האמריקאית ביין קפיטל. החברה, המוציאה לאור גם את "דיילי טלגרף" ו"שיקגו סאן-טיימס", זקוקה לכספים על מנת להימנע משמיטת חובות בשעה שהיא מנהלת מו"מ לפרישת חובותיה העתידיים.



לפני שבוע הבטיח לורד קונראד בלאק, מנכ"ל ויו"ר המו"לית, כי הודעה על העסקה תתקבל בקרוב. הולינג'ר זקוקה להזרמה של 15 מיליון דולר לפחות על מנת לעמוד בתשלומי ריבית על אג"ח בהיקף של 120 מיליון דולר עד ל-30 ביוני 2004. במידה שלא יימצא המשקיע המתאים תיאלץ החברה למכור נכסים. יש לציין כי לורד בלאק החמיץ כבר דדליין עליו הודיע בעבר.



בחודש מאי אמר בלאק כי חתם על הסכם עם מנהלת הקרנות האמריקאית סאותאיסטרן אסט מנג'מנט למכירת עד 10 מיליון מניות בהולינג'ר אינטרנשונל, חברת האחזקות הרשומה בניו יורק המהווה את זרוע ההוצאה לאור של החברה.



העסקה היתה אמורה להקטין את נתח השליטה של הולינג'ר הקנדית בהולינג'ר אינטרנשונל. באותה עת טען בלאק כי העסקה תושלם עד 30 בספטמבר.



קיימות הערכות שבלאק אינה נלהב להשלים את העסקה עם סאותאיסטרן בשל העלייה במחירי מניית הולינג'ר אינטרנשונל. בלאק פנה גם למשקיעים נוספים, לרבות חברות ההון סיכון האמריקאית בלקסטון.



בכירים בהולינג'ר אמרו השבוע כי כניסתו של משקיע חדש לחברה עשויה להביא לקיצוץ משמעותי בשכר שגורף בלאק מן החברה. בעלי המניות של הולינג'ר טוענים כבר זמן מה כי בלאק ומנהליו הבכירים מחזיקים בשליטה יתרה על החברה, ומקבלים שכר מופרז באמצעות גביית דמי ניהול. לפי הטענות שהועלו, השתמשו בלאק ומנהליו במבנה מורכב של חברות החזקה כאמצעי לחליבת החברה באמצעותו גרפו דמי ניהול בגובה למעלה מ-200 מיליון דולר, ועסקו בעסקות צדדיות מכניסות.



בלאק, יליד קנדה בן 58, הפך חברת השקעות קטנה שקיבל בירושה לאימפריית עיתונות גלובלית שהכנסותיה השנתיות היו כ-2.2 מיליארד דולר. עם זאת, בשנתיים החולפות הידרדרה הרשת ומכרה חלק ניכר מהעיתונים שבבעלותה. ב-2002 דיווחה הולינג'ר על הפסד של 238.8 מיליון דולר מהכנסות של מיליארד דולר. ברבעון הרביעי מחקה הולינג'ר כליל את שווי המוניטין המיוחס ל"ג'רוזלם פוסט", סך של 20.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully