וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון בן נון מזהיר מריבית נמוכה מדי: "אין ספק כי המדיניות המוניטרית נכנסת לתחום המסוכן"

אמיר טייג

19.10.2003 / 13:01

כך מעריך הכלכלן הראשי של לידר; להערכתו, היציבות הפיננסית תיבחן כאשר רמת הריבית תגיע ל-5%; ריבית נובמבר תופחת ב-0.4% עד 0.5%; הדולר יעלה ל-4.5 שקלים כבר בסוף החודש



"אין ספק כי המדיניות המוניטרית ובנק ישראל נכנסים לתחום המסוכן, האופייני לסביבת ריבית נמוכה במשק דוגמת ישראל", כך כותב גדעון בן נון, הכלכלן הראשי של חברת ההשקעות לידר, על רקע הערכות כי הנגיד יגביר את קצב הפחתת הריבית לאחר מדד ספטמבר המפתיע. בלידר מעריכים כי בנק ישראל לא יתרגש יתר על המידה, ויפחית את ריבית נובמבר ב-0.4% עד 0.5%.



בן נון מזהיר מריבית נמוכה מדי. "השקל והשוק הכספי המקומי עברו התבגרות בלתי מבוטלת בשנים האחרונות, והסביבה הפיננסית יציבה יחסית, אולם דרושה תקופת מבחן של מספר חדשים בה הריבית תהיה נמוכה בצורה בולטת, על מנת להסיק כי הסיכון שגלום בריבית הנמוכה בישראל אכן פחת", אומר בן נון, ומעריך כי היציבות הפיננסית תיבחן כאשר רמת הריבית תגיע ל-5% לערך.



בן נון מבקר את מדיניות בנק ישראל: "שוק ההון לוקח במידה ברורה את ההובלה על מדיניות הריבית, בדומה לתהליך שהיה ביוני אשתקד, בו השוק העלה את הריבית דה פקטו, והנגיד פיגר בהחלטותיו", כותב בן נון.



בן נון מציין כי פער הריביות בין השקל לדולר צפוי להמשיך ולרדת, וזאת נוכח הפחתות הריבית הצפויות בישראל והמשך העלייה בתשואות של האג"ח בארה"ב. להערכתו, פער הריביות צפוי לרדת עד רמה שלא תספק פיצוי הולם למשקיעים בשקל, במיוחד נוכח העלייה בסיכון הביטחוני. שינוי זה עשוי לעורר, להערכת בן נון, גל של פיחות בשקל, אשר יואץ על ידי חזרת הסוחרים מחופשת חול המועד.



בן נון מעריך כי תמה תקופת ההתעלמות של המסחר בדולר-שקל מהאירועים הכלכליים והביטחוניים. להערכתו, צפוי גל חדש של פיחות בשקל, אשר יביא את ערכו לכיוון של 4.5 שקלים לדולר, יתכן שכבר לקראת סוף החודש הנוכחי. בשבוע הקרוב צופה בן נון כי הדולר ינוע ברמה של 4.43 שקלים עד 4.5 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully