וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר הגשת תביעה על סך כ-22 מיליון שקל כנגד בעלי השליטה בקווי אשראי

אמיר הלמר

19.10.2003 / 14:05

התביעה החדשה תוגש ע"י המפרקים גם כנגד אחיו של יובל רן וגורמים נוספים בגין עסקות סיבוביות בהן הוצאו לכאורה כספים מקופתה



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך אישרה למפרקי חברת קווי אשראי, עו"ד יצחק מירון ורו"ח חיים רבינוביץ, להגיש כנגד בעלי השליטה ודירקטורים בחברה, בהם יובל רן ונתן שוורץ, תביעה נוספת בסך 21.8 מיליון שקל. תביעה זו תצטרף לתביעה על סך כ-60 מיליון שקל שהוגשה זה לא מכבר ע"י המפרקים כנגד בעלי השליטה, הדירקטורים וכנגד רואי החשבון של החברות.



התביעה החדשה תוגש בגין עסקות סיבוביות שביצעו רן ושוורץ, בעלי השליטה בחברה, שלפי הטענה באמצעותם הועברו שלא כדין מיליוני שקלים מקופת החברה לידיהם הפרטיות, לאחיו של רן, יואב, לאחים עודד ורם לוסקי ולעופר קרז'נר. גם האחרונים נמצאים בין הנתבעים.



לטענת המפרקים, בעלי השליטה בקווי אשראי ביצעו עסקות שבהן היה להם עניין אישי, בלא שקיבלו את האישור הנדרש מבעלי המניות של החברה. עוד טענו כי הדירקטורים ומורשי החתימה בקבוצת החברות של קווי אשראי אחראים באופן אישי לנזק שנגרם לחברות כתוצאה מביצוע העסקות הסיבוביות.
את התביעה הקודמת הגישו המפרקים כנגד בעלי השליטה, הדירקטורים וכן כנגד רואי החשבון של החברות - משרד שלמה זיו ושות' ומשרד אלמגור ושות'.



בתביעה נטען כי ב-1993 נחתם הסכם ניהול בין מנהלי קווי אשראי לבין החברה, לפיו הם יקבלו תשלום דמי ניהול בסך 27 מיליון שקל מראש ל-7 שנים תמורת מתן שירותי ניהול לקווי אשראי שהחלה לפעול בתחום מתן הלוואות בשוק האפור. דמי הניהול שולמו למנהלים באמצעות הקצאת מניות בחברה בשווי זה.



בתביעה טוענים המפרקים כי המנהלים פעלו להשגת חוות דעת כלכלית שתצדיק תשלום מראש בהיקף כספי שכזה, וזאת למרות שהיה ברור כי עיסוקה של קווי אשראי היה בתחום שהוא עתיר סיכונים - השוק האפור - ולא היתה ודאות אם יהיו רווחים לחברה. את חוות הדעת המתאימה, טוענים המפרקים, נתנו משרדי רואי החשבון של החברה שלמה זיו ואלמגור ושות' (שהתמזג והפך לברייטמן אלמגור).



המפרקים טוענים שב-1995 הסתבר שהחברה נקלעה לקשיים - קווי אשראי הפסידה 66 מיליון שקל מפעילותה בעסקי המימון, בניגוד לחוות הדעת. במארס 1997 נמלטו חלק מהמנהלים בהם רן ושוורץ מהארץ ובכך נפסקו לחלוטין שירותי הניהול. למרות זאת, טוענים המפרקים, המנהלים לא החזירו את הכסף שקיבלו, וחברי הדירקטוריון וועדת הביקורת לא דרשו מהם לעשות כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully