וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של בריטניה שוקל לסתום את החורים התקציביים באמצעות הטלת מס על רווחי הון ממכירת בתים

סוכנויות הידיעות

19.10.2003 / 14:10

כך מדווח "דיילי טלגרף"; כיום מוטל מס רווחי הון רק על מכירת בית שני, ובית ראשון פטור ממס; המס עשוי להגיע לשיעור של 40% ולהניב למעלה מ-18 מיליארד דולר בשנה



שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, שוקל להטיל מס רווחי הון על מכירת בתים, החל מהבית הראשון, בניסיון לסתום את הפער המתרחב בין הוצאות הממשלה המתוכננות להכנסותיה. כך מדווח "דיילי טלגרף".



העיתון כותב כי הובא לידיעתו שבכירים באוצר הבריטי ניהלו דיונים חשאיים עם יועצי מס של המגזר הפרטי, בנוגע להרחבת המיסוי על נדל"ן למגורים. בעלי הבתים עשויים להידרש לשלם מס בגובה של עד 40% על כל רווח שיפיקו ממכירת ביתם. המס צפוי להניב כ-11 מיליארד ליש"ט בשנה (18.4 מיליארד דולר).



כיום מוטל מס רווחי הון רק על מכירת בית שני. בתים ראשונים פטורים ממס, וכל שינוי במדיניות הממשלה עלול להיות כרוך, לדברי העיתון, בהשלכות פוליטיות חמורות. החשיפה עשויה לחדש את ההתנצחות בין ראש הממשלה בלייר, העומד בשנה הבאה לבחירות חוזרות, לבראון. בלייר הכעיס החודש את בראון, כשאמר שהזהיר אותו לא לשקול הטלת מסים נוספים.



בראון רמז בעבר כי הוא סבור שהמיסוי על בעלי הבתים בבריטניה נמוך. בנוסף,, מחפש שר האוצר אחר דרכים נוספות לריסון שוק הדירות הלוהט של בריטניה. בשנים האחרונות גבר נטל המס על בעלי הבתים בבריטניה. מס הבולים, שעמד על 1% בלבד עם עליית מפלגת הלייבור לשלטון, עומד כעת על 3%-4%, לבתים שמחירם עולה על 250 אלף ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully