וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר מיזוג נייס עם TCS: תאלס המחזיקה ב-14% תוכל למכור מניות נייס בשוק בשווי נוכחי של כ-43 מ' ד'

גתית פנקס

19.10.2003 / 14:31

בין תאלס לנייס התגלעו חילוקי דעות בנוגע ל-6.2 מיליון דולר שהיו חלק מיתרת הלקוחות והן פנו לבורר בספטמבר; אם לא יאמץ הבורר את עמדת נייס היא עשויה לעדכן את סעיף המוניטין במאזן



בעלת המניות הגדולה בנייס מערכות הישראלית, חברת Thales, עשויה ליהנות בקרוב מעלייה של 141% במניית החברה מאז תחילת השנה, מהלך שהשיב אותה לרמות בהן לא נסחרה מאז ינואר 2001. בהתאם לסיכום מוקדם בין החברות, הוגש בסוף השבוע ע"י נייס מסמך רישום לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) המבקש אישור עבור חברת תאלס הצרפתית למכור "מזמן לזמן" כ-2.2 מיליון מניות, המהוות 14% מהון מניותיה של נייס. כיום שוות מניות אלה בשוק 42.6 מיליון דולר.



האישור הנוכחי הוא מעין "אישור פתוח" שלא מן הנמנע שלא ימומש בסופו של דבר או ימומש רק בחלקו. גורמים בנייס אומרים היום כי כחלק מן ההסכם שנחתם בין החברות ביולי וסוכם סופית בנובמבר 2002, ישנם סעיפים הקובעים כי על תאלס תחול חסימה ממכירת מניות למשך שנה, עד נובמבר 2003, וכעת, רק לאחר שיתקבל אישור רשות ניירות ערך למכירות היא תוכל להתחיל בהן לפי כללים שנקבעו מראש.



מהמסמך שהוגש (F-3) עולה כי בין תאלס ונייס התגלע ויכוח בנוגע לכ-6.2 מיליון דולר שנייס טוענת כי על תאלס להעביר אליה, והנושא הועבר בחודש שעבר לבורר בהתאם לקביעה הקודמת בין החברות כי כך ייפתרו חילוקי דעות עתידיים ביניהן.







בנובמבר 2002 רכשה נייס את נכסיה של TCS, חברה בת של תאלס שבסיסה בבריטניה. נייס, המתמחה במערכות להקלטות קול ווידיאו וכן מערכות לניהול מרכזי שירות לקוחות, איפשרה לעצמה באמצעות רכישת TCS גישה מהירה יותר לתחום של מרכזי שירות לקוחות עבור מוסדות בטחוניים וגופי אכיפת חוק.



תמורת הרכישה היתה 29.9 מיליון דולר במזומן ו-18.1 מיליון דולר במניות - כלומר, 48 מיליון דולר. שער המניה היה אז כ-8.3 דולרים ואם כך, הרי שהתשואה לקונצרן תאלס היא של 135% על רכיב המניות בהסכם או רווח תיאורטי של 24.5 מיליון דולר.



ואולם, סכום הרכישה ירד בדצמבר 2002 ב-12.8 מיליון דולר שהיו חלק מיתרת הלקוחות שנרשמה בספרי תאלס ואמורה היתה להתקבל אצל נייס בהמשך ואם כך, כולל 4.5 מיליון דולר ששולמו כחלק מהוצאות המיזוג, סכום העסקה היה 39.7 מיליון דולר.



את אותם 12.8 מיליון דולר רשמה נייס אצלה כיתרת לקוחות מצדדים קשורים. במארס 2003 העבירה תאלס לנייס 6.6 מיליון דולר כחלק מהתשלומים הללו וכעת מתברר, כי בין החברות שוררת אי הסכמה בנוגע ליתר התשלומים שאמורים להתקבל. בספטמבר, פנו החברות לבורר מוסכם שטרם נתן החלטתו והוא צפוי לעשות כן לפי הערכות עוד לפני מועד פרסום הדו"חות של נייס לרבעון הרביעי.



נייס, שטוענת כי היא צריכה לקבל כספים נוספים, אומרת כי אם הבורר יעריך אחרת את הנכסים בצורה שתהיה לרעתה של נייס, היא עשויה בעצמה לא רק שלא לקבל את שארית הכספים אלא גם לבצע עדכון של סעיף המוניטין בדו"חות שלה. כלומר, תיקון, אם יידרש, לא יגרור יציאת מזומן מהקופה אלא יהיה תיקון מאזני בלבד.



חילוקי הדעות בין החברות הינן בנוגע למאזן הסגירה של העסקה סביב השאלה האם הוכן על ידי נייס לפי הקריטריונים של ההסכם. בנייס מדגישים כי לא תוכל להיות כאן פשרה בעניין אלא רק הכרעה וכי כל דולר שהבורר לא יסכים לגביו עם נייס יעלה את שווי העסקה מ-39.7 מיליון דולר. אם הבורר יאמץ את מאזן הסגירה שהציגה נייס הרי שלא יהיה שינוי מבחינתה בשווי העסקה.



מהמסמך עוד עולה כי TCS לא עמדה באבני הדרך בהן צריכה היתה לעמוד ב-2002 ועל כן, התשלומים הנוספים שתאלס אמורה היתה לקבל לא התבצעו בינתיים. במסגרת הקריטריונים שנקבעו, על נייס לשלם לתאלס סכום של עד 10 מיליון דולר ב-2003; עד 7.5 מיליון דולר ב-2004 ועד 7.5 מיליון דולר ב-2005 - כל זאת, עבור עמידה באבני דרך בשנים 2002-2004. ואולם, הסכומים הרלוונטיים עבור שנת 2002 לא הועברו, כאמור.



ב-10 החודשים הראשונים של 2002, לפני המיזוג, ייצרה TCS הכנסות של 51.5 מיליון דולר שלוו בהפסד תפעולי של 16.7 מיליון דולר ובהפסד נקי של 19.8 מיליון דולר. נייס דיווחה ברבעון השני של השנה על הכנסות של 56.2 מיליון דולר ועל רווח נקי של 1.4 מיליון דולר או 9 סנטים למניה. החברה מצפה לשיפור נוסף בהכנסות ברבעון השלישי והמשך שיפור בשורה התחתונה. את הדו"חות תפרסם החברה, ששווי השוק שלה בבורסת הנאסד"ק ותל אביב הוא כ-310 מיליון דולר, ב-29 באוקטובר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully