וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות עולם: פוטנציאל ההפקה במקטע שנבחן בקידוח מגד 4 הוא כ-912 אלף חביות בתקופה של 7 שנים

אילן מוסנאים

19.10.2003 / 14:37

השותפות שבה ומדווחת כי הקידוח יתבצע בטכנולוגיות מיוחדות וכי בשלב זה יש צורך לאמוד את כלכליות הפיתוח של השדה; תידרש לגייס יותר מ-200 מ' ד' כדי למצות את הפוטנציאל המלא של השדה



שותפות גבעות עולם מפרסמת היום עדכון נוסף לגבי קידוח מגד 4, ממנו עולה כי היועצים האנגליים של החברה אומדים את פוטנציאל ההפקה, במקטע בעובי של 20 מטר שנבדק על ידה, בכ-912 אלף חביות. המשמעות היא שבהתחשב במחיר של כ-31 דולר, בו נסחרת היום חבית נפט בעולם, שווי הנפט במקטע (לא מהוון) הוא כ-28 מיליון דולר.



מגבעות נמסר כי בשנה הראשונה הקידוח יפיק כ-900 חביות בממוצע ליום, בשנה השנייה הכמות תרד לכ-350 חביות, בשנה השלישית כ-250 חביות בממוצע ובחמש השנים הבאות כ-200 חביות ביום.



בתחילת ספטמבר מסרה גבעות עולם כי במאגר כולו יש כ-100 מיליון חביות נפט בפוטנציאל של טרום הפקה. הנפט להפקה עשוי להגיע לרוב ל-60%-50% בלבד מעתודת הנפט הכוללת במאגר, כך שמהערכה זו עולה כי כמות החביות הניתנת להפקה עומדת על כ-50-60 מיליון חביות. משמעות התוצאות שפורסמו היום היא שכדי למצות את מלוא הפוטנציאל מהמאגר, השותפות תצטרך לבצע יותר מ-50 קידוחים.



עם זאת, השותפות מציינת בהודעה שלה כי היא צריכה לאמוד את הכלכליות של פיתוח השדה. הקידוח לא צפוי להיות פשוט, שכן גבעות כבר פירסמה בסוף חודש יולי כי גם אם יהיה כדאי לבצע הפקה מסחרית באתר, הדבר יוכל להיעשות רק באמצעים מיוחדים המקובלים בעולם.



השותף הכללי של גבעות מסר ביולי כי בכוונתו לבחון את המשך הפעילות באחת משתי הדרכים: ביצוע FRAC (יצירת שברים מלאכותיים במאגר) או ביצוע קידוח אופקי. מטרתה של כל אחת מהפעולות האלה הינה לשפר את חדירות המאגר וכך לשפר את שיעורי הזרימה בו. על פי הערכות בתחום הקידוחים, השימוש בטכנולוגיות מיוחדות אלה כרוך בהוצאות גדולות, וזאת כפי הנראה הסיבה שבשותפות לא בטוחים אם הקידוח יהיה כלכלי.



על פי הערכות של פעילים בתחום קידוחי הנפט, העלות של כל קידוח יבשתי רגיל נעה בין 4 ל-5 מיליון דולר, כך שגבעות תזדקק לגיוס של יותר מ-200 מיליון דולר כדי לנצל את הפוטנציאל הטמון בשדה כולו, אם אכן יתברר שההפקה כדאית מבחינה כלכלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully