וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי שרון מסר עדות בחקירה נגד אפל בפרשת הפשרת אדמות גינתון

ברוך קרא

19.10.2003 / 19:14

ח"כ שרון אינו חשוד בפרשה זו, אך המשטרה בודקת אם אפל קיים קשר פסול בעניין אדמות גינתון שליד לוד, או ניסה לקיים קשר כזה, עם ראש הממשלה אריאל שרון



ח"כ עומרי שרון מסר היום
(ראשון) עדות במשרדי היחידה
הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה),
במשך שעתיים, במסגרת חקירה
שמתנהלת נגד הקבלן דוד אפל
בפרשת הפשרת אדמות גינתון
הסמוכות לעיר לוד. עומרי שרון
אינו חשוד בפרשה זו, אך המשטרה
בודקת אם אפל קיים קשר פסול
בעניין אדמות גינתון, או ניסה
לקיים קשר כזה, עם ראש הממשלה
אריאל שרון. חומר החקירה
בעניין זה הצטבר בשתי יחידות
החקירה שמטפלות בתיקי שרון
השונים, וכיום הטיפול מרוכז
ביאח"ה.



בינואר השנה דחתה ועדת התכנון
תוכנית ממשלתית להרחבת העיר
לוד אל שטחים חקלאיים השייכים למושבים ממזרח לה. התוכנית המקורית כללה סיפוח של 18 אלף דונם לתחום העיר. ב"הארץ" פורסם אז כי תוכנית האב הוגשה לוועדה על ידי משרד השיכון, בתמיכת משרד ראש הממשלה ובמעורבות קרובה של ראש הממשלה עצמו. שרון אף הנחה את משרדי הממשלה לוודא שנציגיהם בוועדה יתמכו בתוכנית. הדבר עורר סערה בקרב גורמי תכנון שראו בכך הפרה בוטה של חוות דעת
שכתב היועץ המשפטי לממשלה. לפי עמדתו של היועץ, על נציג משרדי הממשלה בוועדות תכנון לשקול באופן עצמאי ומקצועי את הצבעתם, ולא להצביע לפי הוראת שר או ראש הממשלה.



אחד מבעלי הקרקעות העיקריים היה דוד אפל המקורב לצמרת הליכוד. המידע בדבר פרשת לוד נלמד על ידי המשטרה היטב. לפני כמה חודשים פורסם ב"ידיעות אחרונות" תחקיר מקיף על מערכת הקשרים התמוהה בין אפל למשפחת שרון הקשורה לתוכנית הפיתוח של העיר לוד. מהתחקיר עלה לכאורה כי לולא דאגתו הרבה של ראש הממשלה, אפל היה עלול להפסיד כ-110 מיליון שקלים. שרון, כך עלה מהתחקיר, ידע שהקרקעות שייכות לאפל, אך לא דיווח על כך לאיש.



עוד עלה מהתחקיר כי בשעה שבנו של ראש הממשלה, גלעד שרון, עבד בהתנדבות עבור אפל, וחודשיים לפני שהאחרון החל לשלם לו כ-20 אלף דולר בחודש במסגרת פרויקט האי היווני, הוא לכאורה התבקש על ידי אפל לסייע לו בשתילת פקיד נוח במינהל מקרקעי ישראל. האחראי על מינהל מקרקעי ישראל היה באותה תקופה שר התשתיות, אריאל שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully