וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב חברות הטכנולוגיה לא יוכלו לחלק אופציות תוך שנתיים

סן חוזה מרקיורי

19.10.2003 / 19:59

אם יידרש אישור בעלי המניות לתוכניות אופציות עלולים מאגרי האופציות לאזול; חברות רבות יבטלו אופציות רק לעובדים זוטרים וימשיכו לחלקן לבכירים



מאת מארק שוונהאוזר



רוב חברות הטכנולוגיה קיצצו בחלוקת האופציות לעובדים, בעקבות לחצי משקיעים, המחוקקים והשוק, כך מראה סקר חדש. 73% מהחברות הבורסאיות הקטינו או מתכוונות להקטין את מספר האופציות שהן מחלקות לעובדים.



שליש מהחברות אמרו כי הקיצוצים ישפיעו בראש ובראשונה על עובדים מדרגים נמוכים. מחצית מהחברות מגבילות את הזכאות של אופציות לעובדים מסוימים, כך מראה סקר של דלויט אנד טוש שיתפרסם מחרתיים.



האופציות לא חדלו מלשמש כמטבע לא רשמי בעמק הסיליקון, אומרים מומחים. אולם הסקר מדגיש כי לחץ המשקיעים, הניסיון לרסן את שכרם של הבכירים ושינויים צפויים בכללי החשבונאות הפכו את התקופה הנוכחית לצומת דרכים בהיסטוריה של האופציות.



לא רק שרוב חברות הטכנולוגיה מחלקות פחות אופציות, רבות מהן גם נסוגות מתוכניות נרחבות שהפכו לסטנדרט, לפיו מחולקות האופציות לכל הדרגים בכוח העבודה. 75% מהחברות הזהירו כי תוך שנתיים יאזל מלאי האופציות שלהן, אלא אם בעלי המניות יתירו להן לחדש אותו. לפי חוקים חדשים שקבעו הבורסות, על בעלי המניות לאשר את כל תוכניות האופציות, ומכיוון שאלה חוששים מדילול החזקותיהם, צפוי שיתנגדו.



ג'וזף בלאזי, פרופסור באוניברסיטת ראטגרס, מזהיר כי קיצוץ באופציות לעובדים הזוטרים במקביל לתגמול כזה עבור מנהלים בכירים הוא "עוול כלכלי נגד עובדים מן השורה". הוא מקווה כי חברות כמו אינטל וסיסקו ינסו לקבל את אישור בעלי המניות לחלוקת אופציות לכל רוחב החברה, וכי לא ייכנעו ללא קרב.



בין המגמות שעולות מהסקר, שנערך בקרב 196 חברות פרטיות ובורסאיות, מתוכן 175 בתחום ההיי-טק:



- עובדים חדשים יסבלו במיוחד מהקימוץ באופציות.



- קרוב ל-75% מחברות הטכנולוגיה שוקלות חלופה לאופציות. האפשרות המקובלת ביותר היא מניות מוגבלות או יחידות מניות שניתן לפדות בחלוף תקופת זמן בכפוף לעמידה ביעדים.



- כ-66% מהחברות מתכננות לשנות לגמרי את תוכניות האופציות אם כללי החשבונאות יאכפו עליהן לרשום אופציות כהוצאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully