וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ששווה יותר

4.3.2001 / 10:15

האם יעקב פרי שווה שכר נטו של 120 אלף ש' לחודש/ הארץ

הארץ
ltpgt
הדר חורש
lt/pgt

ltpgt
הדו"חות הכספיים שפירסמה סלקום בשבוע שעבר סיכמו את השנה הטובה ביותר שהיתה לחברה עד כה, וגם לנשיאה, יעקב פרי. סלקום רשמה רווחי שיא של 459 מיליון שקל; פרי שיפר את שכרו ב-34%, ועלות שכרו הגיעה לכ-3.8 מיליון שקל בשנה. על פי כל הסימנים, הוא אחד המנהלים המשתכרים ביותר במשק.
lt/pgt

ltpgt
אפשר לטעון שחגיגת הרווחים והצמיחה של סלקום ניצבת על סף סיום, וגורמים טכנולוגיים ועסקייים עומדים לקלקל את שורת ההצלחות שלה - אבל בינתיים מצליחה סלקום להעניק ללקוחותיה שירות טוב ולהציג צמיחה ורווחיות טובות מכל מתחרה אחרת בענף.
lt/pgt

ltpgt
השאלה היא מה חלקו של פרי בהצלחה זו, והאם הוא שווה שכר נטו של 120 אלף שקל לחודש; התשובה היא ששכרו של פרי נראה לעתים כסף קטן לעומת תרומתו המיוחדת לחברה.
lt/pgt

ltpgt
פרי הגיע לסלקום לפני כחמש שנים. מייסדי החברה, קבוצת ספרא ובל סאות', סימנו אותו כנשיא המיועד עוד לפני שהתפנה סופית מתפקידו הקודם כראש השב"כ. הם לא התעמקו בהיעדר הניסיון של פרי בניהול חברה עסקית של ממש, וגם לא שאלו את עצמם כיצד יקבל הכרעות בעניינים הנדסיים וטכניים.
lt/pgt

ltpgt
הניהול ההנדסי הופקד בידיו של המשנה לנשיא, שלום מנובה, שהקים את המערכת של סלקום; לאחר פרישתו של מנובה הופקד ליפא אוגמן על התיק ההנדסי.
ltbgt
פעילויות ציבוריות כאוויר לנשימה
lt/bgt
לצורך הניווט העסקי קיבל פרי גיבוי משניים ממנהלי העסקים המוכשרים במשק הישראלי - יו"ר דירקטוריון סלקום לשעבר, דב תדמור, ושלמה פיוטרקובסקי, שהחליף את תדמור עם פרישתו לפני כשנתיים. צוות הניהול המנוסה של סלקום לא פוטר את פרי מעבודה: מדי יום פותח האיש את משרדי החברה בסביבות 7 בבוקר וחוזר לביתו בשעת לילה מאוחרת. מספר הסלולר שלו מתויק בחיוג המהיר של אלפי טלפונים ברחבי המדינה.
lt/pgt

ltpgt
פעלתנותו מאפשרת לו לשמור בידיו גם פעילויות ציבוריות, להן הוא זקוק כאוויר לנשימה: תפקידו הציבורי החשוב ביותר הוא ניהול המגעים מטעם הממשלה לאיתור נעדרי צה"ל ולשחרור החטופים. יש במדינה קומץ אנשים המסוגלים למלא את התפקיד הביטחוני הרגיש הזה, ואיש מהם אינו מעז לסרב לתפקיד ההתנדבותי המוטל עליו מטעם ראש הממשלה.
lt/pgt

ltpgt
פעילותו של פרי בתחום זה אפופה מסתורין, ומלווה בהיעדרויות בלתי צפויות לצורך קיום פגישות חשאיות מחוץ לגבולות המדינה. בתקופות מסוימות ממלאת השליחות את כל סדר יומו של פרי. לפני כשנה הודיע על התפטרותו מהמינוי בעקבות החלטת בג"צ בעניין שחרור לבנונים שנחטפו ושימשו קלפי מיקוח במו"מ - אך ההתפטרות לא מומשה.
lt/pgt

ltpgt
בשבוע שעבר פרש פרי זמנית מהתפקיד בנסיבות אישיות, והודיע כי בכוונתו לשוב למלאו. עם זאת, את הצורך שלו בפעילות ציבורית ממלא פרי גם בתפקידים התנדבותיים נוספים, הכרוכים בעיקר בפעילות בשעות הערב.
lt/pgt

ltpgt
הלה משמש יו"ר הקרן לקולנוע ויו"ר האקדמיה למוסיקה. חיבתו לתיאטרון באה לידי ביטוי בנוכחות תדירה בהצגות בכורה ובחסויות רבות שסלקום מעניקה לאירועים תרבותיים ואמנותיים.
ltbgt
רשת קשרים אינסופית
lt/bgt
התשתית לפעילות החברתית העניפה של פרי היא רשת קשריו האינסופית. בעבר, כראש השב"כ, התחכך עם כל הצמרת הביטחונית והפוליטית, ובהיותו איש רעים שרמנטי התחבב על חלק גדול ממכריו. הוא היה ראש השב"כ הראשון שהפך טקסים פנימיים ומסיבות לשותפי סוד בלבד, לאירועים חברתיים בהשתתפות פוליטיקאים, עיתונאים ויידוענים שעיקר קיומם בטורי הרכילות.
lt/pgt

ltpgt
בניגוד למרבית קודמיו ויורשיו, שפרשו מהשירות אך נשארו בצל, נהפך פרי לאחר פרישתו ליידוען בפני עצמו. חלק גדול מהקשרים שקשר בתפקידו הביטחוני תוחזקו היטב ואף התעצמו לאחר הפרישה.
lt/pgt

ltpgt
הפעילות החברתית ומארג הקשרים אינם נטל על סלקום - להפך, הם נכס אדיר לחברה. פרי נמנה עם חוג מצומצם של אנשים שיכולים להרים טלפון בכל שעה כמעט לראש הממשלה הנבחר, הפורש או זה שאולי יכהן פעם. הצלצול שלו חוצה חומות של מזכירות ועוזרים כסכין בחמאה.
lt/pgt

ltpgt
שר התקשורת היוצא, וככל הנראה שר הביטחון הנכנס, בנימין בן אליעזר, סחבק ידוע בעצמו, אינו אלא פואד מהישיבות ומהתדרוכים, בתקופה שפרי שימש בתפקיד ראש השב"כ באזור ירושלים ופואד היה מתאם הפעולות בשטחים. גם עמדתו הפוליטית של פרי, שמאלה מהמרכז, אינה מעיבה על קשריו עם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, שהחלו כמובן בעבר הרחוק, הביטחוני.
lt/pgt

ltpgt
בלי או עם קשר, פעל משרד התקשורת באחרונה במרץ רב, בשורת עניינים שסלקום היתה המוטבת העיקרית שלהם. באמצע 2000 החליט המשרד לקבוע תעריף אחיד לשיחות הנכנסות לרשת הסלולרית: שיחה שיוזם מנוי א', מרשת של אחת מחברות התקשורת, ומגיעה למנוי ב' מרשת אחרת, מחויבת פעם אחת על ידי הרשת שממנה יוצאת השיחה, בתעריף שנקבע בדרך כלל על פי העסקה בין המנוי לחברת התקשורת שלו, והחיוב השני נעשה על ידי החברה שעם שירותיה נמנה מנוי ב', מקבל השיחה.
lt/pgt

ltpgt
תעריף השיחה הנכנסת נקבע על פי החלטתה של החברה שאליה נכנסת השיחה, בלי שהמתקשר יוכל להתמקח או להשתמש בשירותיה של חברה אחרת. לכן יכולה החברה שאליה נכנסת השיחה, לקבוע תעריף כראות עיניה. פלאפון גבתה מחיר גבוה של כ-63 אגורות בממוצע לדקה עבור השיחות הנכנסות, פרטנר גבתה 54 אגורות וביקשה להעלות את התעריף ל-60 אגורות, וסלקום גבתה 49 אגורות לדקה בממוצע עבור שיחה נכנסת. המחיר האחיד שקבע משרד התקשורת, החל בינואר השנה, הוא 50 אגורות לדקה.
ltbgt
הסחבק של המדינה
lt/bgt
לפי הערכות, מבחינת פלאפון, מדובר באובדן של כ-60 מיליון דולר ב-2001; פרטנר תיפגע מההחלטה בכ-20 מיליון דולר השנה, ואילו סלקום היא המרוויחה העיקרית: רווחיה העתידיים של החברה מהשיחות הנכנסות לא באמת גדולים - כ-10 מיליון דולר ב-2001 - אבל גם נזק למתחרים הוא רווח מסוים.
lt/pgt

ltpgt
מאמץ מיוחד של משרד התקשורת נעשה במטרה לפתור את מצוקת התדרים של סלקום. ניסיון לפנות תדרים הנמצאים בשימוש המשטרה, נכשל בע

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully