וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ל-4.441 שקלים

אמיר טייג

20.10.2003 / 17:01

היורו היציג הוסיף כ-0.3% ל-5.158 שקלים. מאז פרסום מדד ספטמבר התחזק הדולר ב-0.7%. אילן ויסקין: טווח המסחר בדולר בחודש הבא - 4.45 עד 4.5 שקלים


הדולר היציג המשיך להתחזק, ונקבע היום על רמה של 4.441 שקלים - עלייה של 0.18% לעומת היציג הקודם. היורו היציג גם הוא התחזק היום, והוסיף לערכו כ-0.3% לרמה של 5.158 שקלים. לאחר קביעת היציג ממשיך הדולר במגמת העליה כאשר נסחר על רמה של 4.443 שקלים עליה נוספת של 0.05%. היורו גם הוא מתחזק לאחר קביעת שערו היציג ועולה ב-0.3% ל-5.173 שקלים.

אתמול שער הדולר, כפי שנגזר אמש מהמסחר באופציות השקל-דולר, עמד בתום שעות המסחר על רמה של 4.44 שקלים, כך ששערו של הדולר היציג משקף יציבות. יש לציין כי מאז יום חמישי, בו הגיע הדולר לשפל של חודשיים וחצי, התחזק המטבע האמריקאי ב-0.7%.

"הפעילות בשוק המט"ח היום עדיין נמוכה מאוד", כך אומר אילן ויסקין מנהל חדר המסחר של בנק לאומי. "מעט פעילות של לקוחות עסקיים ומעט של בנקים זרים, אך לא משהו מהותי", מוסיף ויסקין, ומציין כי שום דבר אינו משפיע על השוק בימים האחרונים - "גם התגובה של השווקים למדד המפתיע של חודש ספטמבר לא היתה רצינית".

להערכתו, הסיכוי שהדולר ייסחר בסוף השנה על רמה של 4.5 שקלים גבוה מהסיכוי שייסחר מתחת לרמתו הנוכחית. "אנחנו כיום נמצאים בתחתית טווח המסחר של הדולר בשבועות האחרונים", אומר ויסקין, ומעריך כי טווח המסחר בחודש הבאה יעלה מעט ויעמוד בין 4.45 שקלים ל-4.5 שקלים לדולר.

לגבי הזרים אומר ויסקין כי הפרש הריביות שקיים היום בין האג"ח האמריקאי ובין המקביל הישראלי, עדיין משקף עדיפות להשקעה בשקל. עם זאת, מגמת הפחתת הריבית בישראל המצמצמת את הפער מקרבת את היום בו ימשכו רבים מהזרים את כספם מישראל. ויסקין מעריך כי הפחתה נוספת בריבית בנק ישראל בשיעור של 1% עשויה לעורר גל זה.

"הריבית מתחילה לבלום את ירידת הדולר מול השקל", כך אומר היום אבי שריר מחדר המסחר של אקסלנס, וזאת לאחר שינוי הערכות הכלכלנים לאחר המדד המפתיע שפורסם ביום רביעי."אנו רואים היום חברות עסקיות רבות חוזרות לקחת חלק במסחר. אנו רואים התעניינות מחודשת של יצואנים ויבואנים רבים במסחר", אומר שריר. להערכתו, הכיוון הכללי של הדולר הוא כלפי מעלה, אך זאת רק לאחר שהיצואנים יסיימו להמיר דולרים לקראת תשלום המע"מ שנדחה מה-15 לחודש ל-22 לחודש.

שריר צופה כי מהלך העליות בדולר יגובה על ידי מדיניות מתאימה מכיוון בנק ישראל אשר מעוניין לחזק מעט את הדולר ביחס לשקל, וזאת כדי לחזק מעמדם בעולם של היצואנים. "אין זה סותר כי הבורסה תמשיך לעלות מחד גיסא והדולר יתחזק מול השקל מאידך גיסא", אומר שריר ומציין כי מדיניות הריבית של בנק ישראל תהיה הגורם העיקרי אשר יסיים את המגמה לפיה השקל התחזק יחד עם העליות בבורסה. שריר מציין כי כעת, לאחר מדד ספטמבר, צופים בשוק כי הריבית תופחת בסוף החודש ב-0.4% עד 0.6%.

השער היציג של הדולר עלה ביום שישי בשיעור קל של 0.11%, ונקבע על רמה של 4.433 שקלים. היורו היציג ירד ב-0.1% לרמה של 5.142 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully