וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס European Tech Tour נדחה עד להודעה חדשה עקב ההידרדרות במצב הבטחוני מאז קריסת ההודנה

עודד חרמוני

20.10.2003 / 9:12

כנס טק-טור נערך עד כה 12 פעמים באירופה ונחשב לכנס יוקרתי שבמהלכו נחשפים נציגי קרנות הון סיכון וחברות היי-טק מאירופה וארה"ב בפני ההיי-טק המקומי; כ-150 משקיעים תיכננו לבוא



כנס European Tech Tour, שהיה אמור להתקיים בחודש נובמבר בישראל, יידחה עד להודעה חדשה וככל הנראה יבוטל. הסיבה: ההידרדרות במצב הביטחוני במדינה בשבועות האחרונים, מאז קריסת ההודנה.



כנס טק-טור נערך עד כה 12 פעמים במדינות אירופה השונות ונחשב לכנס יוקרתי שבמהלכו נחשפים המשתתפים, נציגי קרנות הון סיכון וחברות היי-טק גדולות מאירופה וארה"ב, בפני ענף ההיי-טק המקומי. במכתב רשמי ששיגרו נציגי הטק-טור בישראל נאמר כי לאחר ששקלו את הנסיבות החליטו לדחות את קיום הכנס למועד בלתי ידוע. "בשל המצב הגיאו-פולטי הנתון בישראל לא יתאפשר להביא את כל הנציגים שרצינו", נטען במכתב, בו צוין כי הכוונה היתה להביא כ-150 משקיעים ומקבלי החלטות בגופי השקעה מחו"ל במטרה להפגישם עם חברות מקומיות.



בתחילת ספטמבר הכריז יו"ר איגוד טק-טור ושותף בקרן ההון סיכון השווייצית ויז'ן קפיטל, סוואן לינג'ארד, כי הכנס יתקיים בישראל למרות המצב הביטחוני וכי במסגרתו ישתתפו נציגים של כ-60 חברות היי-טק ומשקיעי הון סיכון שיבחנו השקעות ב-30 חברות היי-טק מקומיות. "יש יותר עניין אירופי בישראל ממה שהישראלים נוטים לחשוב. עד היום היו הרבה משקיעים וחברות זרות מבריטניה, צרפת, גרמניה, הולנד ואיטליה שישבו על הגדר לגבי ישראל והחליטו שהיא אינה בראש סדר העדיפויות שלהם להשקעה. עכשיו הם מוכנים לעבור את הגדר", הסביר לינג'ארד בעת ביקורו בישראל בספטמבר. בביקורו הסביר כי לא הובעה כל התנגדות כשהועלתה התוכנית לקיים את הכנס השנתי בישראל, והיתה הסכמה כללית שישראל היא יעד חשוב מבחינת המשקיעים והשותפים האסטרטגיים בטק-טור.



אתמול אישר נשיא טק-טור ישראל, רון סנטור, כי הכנס נדחה. "הכנס לא בוטל. היו לנו חששות כבר כשהתחלנו לארגן את הכנס, אבל בקיץ היתה אווירה אחרת באזור. ערכנו באותה תקופה בדיקה מקדמית של החברים בבסיס הנתונים של טק-טור וקיבלנו פידבקים חיוביים לגבי הכנס בישראל. רבים הביעו עניין באירוע בישראל, אך לא נתנו התחיייבות להגיע. בחודש וחצי האחרונים חלה הידרדרות באזור שנראית רע בחו"ל, והחלטנו לא לקחת סיכון - למרות שאנשים לא חזרו בהם אלא נותרו יושבים על הגדר", אמר אתמול.



לדברי סנטור, הכנס הישראלי היה אמור להיות רב משתתפים, וכבר גויסו לו חסויות והושקעו תקציבים בתכנונו. טק-טור תיכננה לקיים בשנה הקרובה כנס נוסף בישראל, שיתמקד בתחום מדעי החיים, אבל עקב דחיית הכנס הנוכחי, לא ברור אם הוא יתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully