וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: בורסת טוקיו עלתה לשיא של 16 חודשים; זינוק בהיקפי המסחר בשל כניסת משקיעים פרטיים

דפנה מאור

20.10.2003 / 9:19

בקוריאה עלה מדד קוספי ב-1.1% בהובלת סמסונג אלקטרוניקס; הונג קונג בדרכה לשיא של שנתיים



בורסת טוקיו המשיכה במגמה החיובית, ומדדי ניקיי וטופיקס נסגרו בשיא של 16 חודשים, בהובלת מניות הברוקרים. מדד הניקיי הוסיף היום 1.1%. עלייה דומה נרשמה במדד קוספי בבורסת סיאול. בהונג קונג הסתיימה המחצית הראשונה של יום המסחר בעלייה של 0.5%, המקרבת את מדד האנג סנג לשיא של שנתיים.



עלייה של כ-0.3% בשער הדולר מול הין הבוקר תרמה אף היא לאופטימיות בשוקי אסיה.



עם הגידול במחזורי המסחר בבורסת טוקיו, בזכות שובם של משקיעים אינדיווידואלים לבורסה, צפויים הברוקרים הגדולים של יפאן לרשום צמיחה ברווחים במחצית הראשונה. לדברי איגוד סוחרי ני"ע ביפאן, נרשם זינוק של פי שישה ברווח התפעולי של החברות בענף בחמשת החודשים שהסתיימו באוגוסט.



נומורה הולדינגס, הברוקר הגדול ביפאן, רשם עלייה של 5.4%; מנגד ירדו מניות הבנקים הגדולים - מיצובישי טוקיו פייננשל ירד ב-3.3%, ומתחרהו מיזוהו ירד ב-1.6%.



מניות האינטרנט המשיכו במירוץ העליות, לאחר שבשבוע שעבר רשמו זינוקים חדים בזכות השקעה של גולדמן סאקס בסופטבנק, חממת האינטרנט היפאנית. סופטבנק עלתה היום ב-1.6%; יאהו יפאן, חברה בת של סופטבנק, עלתה ב-3.3%.



סוני ירדה ב-0.2% לאחר ש"ניהון קייזאי שימבון" דיווח כי החברה מתכננת להכריז על קיצוץ 20 אלף משרות בשנתיים וחצי הבאות.



הונג קונג רשמה עלייה של 0.5% במחצית הראשונה של יום המסחר. ראש העיר, טונג צ'י הואה, אמר כי ממשלת הונג קונג עשויה להעלות את תחזית הצמיחה הכלכלית של המדינה לשנת 2003. בעקבות זאת עלו מניות חברות האחזקות האצ'יסון וומפואה וצ'אונג קונג ב-0.4% ו-1.9%, בהתאמה.



דרום קוריאה נהנתה אף היא מהייסוף בדולר. סמסונג אלקטרוניקס, מהיצואניות הגדולות במדינה, עלתה ב-2.1%, לאחר שביום שישי דיווחה על גידול של 6% ברווחי הרבעון השלישי, מעל התחזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully