וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם המקורב לפניקס: "לפני שנה שקלנו לרכוש את המניות של אליהו, עכשיו הסיכוי דועך"

שלומי שפר

20.10.2003 / 9:40

שלמה אליהו פנה ליו"ר רשות ני"ע וטען כי יו"ר הפניקס אריה עובדיה הוא בעל עניין בחברה, ולכן החלטות החברה לגבי שכרו ותנאי העסקתו צריכות להתקבל כעסקות בעלי עניין



"אני לא מבין את האסטרטגיה של שלמה אליהו. הוא ממאיס את עצמו על החברה, כך שהסיכוי שנרכוש את אחזקותיו בהפניקס הולך ודועך. לפני שנה עוד היה סיכוי גדול לכך והיתה נכונות" - כך אמר אתמול מקורב לחברת הביטוח הפניקס, בעקבות פנייתו של שלמה אליהו ליו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי.



במכתב שהופנה לטרי טוען אליהו באמצעות עורך דינו, יאיר כספי, כי יו"ר הפניקס אריה עובדיה הוא בעל עניין בחברה, ולכן החלטות החברה לגבי שכרו ותנאי העסקתו צריכות להתקבל כעסקות בעלי עניין (כלומר, לזכות בתמיכה של לפחות שליש מבעלי מניות המיעוט בחברה). לפני חודש אישרה האסיפה הכללית של הפניקס החלטה להעניק לבכירים בה ביטוח לדירקטורים ולנושאי משרה.



במכתבו לטרי מסתמך אליהו על כך שבמהלך המו"מ שנוהל לפני כשנתיים בינו לבין קבוצת מאיר, בראשותם של יעקב שחר וישראל קז, על מכירת חלקו של אליהו, ייצג אריה עובדיה את קבוצת מאיר. עוד כותב אליהו כי לפי מיטב ידיעתו, בין קבוצת מאיר לבין עובדיה שוררים יחסים או קשרים עסקיים, או יחסי תלות אחרים, ההופכים את עובדיה לבעל עניין בחברה. כמו כן מציין אליהו כי יומיים לאחר שאושר לעובדיה הביטוח הוא התמנה ליו"ר הפניקס.



מקורבים להפניקס אינם מכחישים את הדברים, אך גורסים כי לדעתם לא מדובר בקשר מהותי בין שחר-קז לבין עובדיה, "לפחות לא כזה המחייב להגדיר אותו כבעל עניין בהפניקס". אליהו טוען במכתבו לטרי כי ביקש מהפניקס פירוט לגבי הקשרים בין שחר-קז לעובדיה, אך לא קיבל כל מידע מהחברה, ולפיכך הוא סבור כי הסתרת העניין כמוה כהודאה בקיומם של קשרים כאלה.



שלמה אליהו הוא בעל מניות מיעוט בהפניקס זה שנים ארוכות. כיום הוא מחזיק בכ-33.5% ממניות החברה, וקבוצת מאיר מחזיקה בשליטה, כ-58% מהמניות. בשנים שעברו, כאשר שלט בחברה יוסי חכמי, הוא לא איפשר לאליהו להתערב בניהול החברה, על אף הידע והניסיון שצבר.



בעת שחכמי ניהל מו"מ עם קבוצת מאיר על מכירת מניותיו בחברה, ניהל גם אליהו מו"מ דומה. המגעים הסתיימו בהחלטה על מכירה של אחזקותיו בחברה, ואולם בסופו של דבר העסקה לא יצאה אל הפועל. שחר וקז החליטו לרכוש רק את חלקו של חכמי בהפניקס, כלומר להסתפק בשליטה בחברה, תוך ידיעה שהם נותרים עם בעל מניות מיעוט גדול. על רקע זה אפשר להבין את המשך מאבקו של אליהו על מעמדו בחברה (לשיטתו, הוא מנהל את מלחמתו של הציבור). בפניקס סבורים כי אליהו מנהל מלחמת התשה כדי להביא לחידוש המו"מ עם שחר וקז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully