וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני צפויה להכריז על קיצוץ של 20 אלף משרות

רויטרס

20.10.2003 / 10:44

ירידה במכירות שפופרות מסך לטלוויזיות תביא לסגירת מפעלים, דיווח העיתון "ניהון קייזאי". מהלך ההבראה יוכרז בשבוע הבא

סוני צפויה לחשוף בשבוע הבא תהליך התייעלות נרחב הכולל קיצוץ משרות וסגירת מפעלים מקומיים לייצור טלוויזיות, אם כי פרטי התוכנית טרם סוכמו, דיווח מקור בחברה ביום שני.

העיתון היפאני "ניהון קייזאי שימבון" דיווח היום כי היצרנית הגדולה ביותר בעולם של מוצרי אלקטרוניקה ביתיים מתכננת לקצץ 15 אלף עד 20 אלף משרות עד סוף 2006. הקיצוצים יכללו 1,500-2,000 ביפאן, ויביאו להקטנת כוח העבודה של סוני ב-10 אלף.

סוני הדהימה את המשקיעים באפריל, כשדיווחה על הפסד רבעוני של קרוב למיליארד דולר. החברה מתכננת לסגור שני מפעלים מקומיים המייצרים שפופרות למסכי טלוויזיה עד סוף השנה, דיווח העיתון.

מהלך ההבראה של סוני, שיוכרז ב-28 באוקטובר, צפוי להתמקד בחטיבת האלקטרוניקה, שסבלה מהפסדים כבדים ורמות מלאי גדלות. סוני אמרה בתגובה כי הדיווח בעיתון מבוסס על ספקולציות, וסירבה להגיב בנושא תוכנית ההבראה.

סמנכ"ל הכספים של סוני, טקאו יוהארה, אמר ביולי לרויטרס כי החברה סובלת מירידה במחירים ובמכירות של טלוויזיות עם שפופרות מסך. יוהארה אמר כי קיצוצים במפעלים אלה הם בלתי נמנעים.

רווחי סוני לשנת הכספים 2003/4 צפויים לרדת ב-60% לעומת התקופה המקבילה, ל-50 מיליארד ין (455 מיליון דולר), לפי תחזית אנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully