וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשק עובר לדפלציה? האצה חדה בקצב ירידת המחירים ביוני-ספטמבר: מדד המחירים לצרכן ירד ב-4.4% בחישוב שנתי

אמיר טייג

20.10.2003 / 12:24

כך עולה מנתוני הלמ"ס; ההאצה היא בהשוואה לפברואר-מאי, בהם ירד המדד ב-2.9% בחישוב שנתי; האצה גם בקצב ירידת המדד ללא דיור שירד ב-4.3% ביוני-ספטמבר



בחודשים יוני-ספטמבר 2003, נמשכה ההאצה בקצב ירידת מדד המחירים לצרכן, שהגיע בחודשים אלה, בחישוב שנתי, ל-4.4% בקירוב. כך עולה מתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בלמ"ס מציינים כי ירידה זו במדד מהווה האצה בקצב ירידת המחירים, לאחר שבחודשים פברואר-מאי נרשם ב-2003 קצב ירידת מחירים של 2.9% לערך.



נתוני הלמ"ס לוקחים בחשבון את מדד ספטמבר אשר ירד בשיעור חד של 0.5% כך שבתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד מדד המחירים לצרכן בשיעור של 1.5%. ניתוח הנתונים שמפרסמת היום הלמ"ס מצביע על עלייה חדה בקצב ירידת המחירים. עלייה זו משקפת את המיתון העמוק בו שרוי המשק המקומי וכן את כשלון בנק ישראל בניסיונו לשמור על שיעור האינפלציה השנתי בטווח של 1% עד 3%.



נתוני הלמ"ס המנוכים מהשפעות עונתיות של מדד המחירים לצרכן מצביעים אף הם על עלייה בקצב הירידה השנתי של המדד בחודשים אפריל-ספטמבר 2003. זאת, בהשוואה לרמות נמוכות יותר שנרשמו מאז תחילת שנת 2003.



עוד עולה מנתוני המגמה, כי במדד המחירים לצרכן ללא דיור הגיע קצב ירידת המחירים השנתי בחודשים יוני-ספטמבר 2003 ל-4.3%, בדומה לקצב הירידה במדד הכללי. במדד ללא דיור וללא ירקות ופירות נרשם באותה תקופה קצב ירידה שנתי של 3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully