וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בוחנת איחוד כל מוקדי השירות למוקד ארצי אחד

ערן גבאי

20.10.2003 / 14:54

זאת במסגרת השינוי הארגוני החדש הצפוי בחברה. שכרה באחרונה את שירותיה של חברת שלדור ליישום אסטרטגיה חדשה מול הלקוחות העסקיים

בבזק בוחנים איחוד של כל מוקדי השירות של החברה למוקד ארצי אחד תחת כל אחת מ-4 החטיבות בחברה, במסגרת השינוי הארגוני החדש הצפוי בחברה, כך נודע ל-TheMarker.

בזק שכרה באחרונה את שירותיה של חברת הייעוץ שלדור, לצורך יישום אסטרטגיה חדשה מול הלקוחות העסקיים והתמקדות יתר של החברה בשוק העסקי. נציגי החברה, שהעניקה שירותי ייעוץ ארגוני גם לסלקום לפני כשנה, נכחו בישיבות הנהלה של החברה ונפגשו עם סמנכ"לים בחברה לצורך עבודתם.

בהנהלת בזק מקיימים מזה מספר חודשים דיונים על שינוי ארגוני בחברה. חברת מקינזי ערכה עבור בזק תוכנית לשינוי ארגוני מקיף, שכללה גם המלצה להגדיל את מספר הפורשים בבזק מעבר ל-1,770 העובדים שסוכמו עם המדינה. מקינזי המליצה לפטר כמה מאות עובדים נוספים עד 2008, מעבר למיכסה שהוחלטה.

המנכ"ל הקודם של בזק, אילן בירן, רצה ליישם את התוכנית, אך ועד העובדים של החברה התנגד בשל ההשלכות על מצבת כוח האדם מעבר להסכמות ההיסטוריות עמו. יישום תוכנית הרה ארגון אמור להימשך כשנתיים. המנכ"ל החדש של בזק, אמנון דיק, דרש שהעבודה של שלדור תיעשה במהירות האפשרית ותוך סיוע מקסימלי מצד מנהלי החברה.

השינוי הארגוני בבזק נמצא על הפרק מזה זמן רב. בסוף 1999 דחה המנכ"ל אילן בירן את תוכנית ההתייעלות שהכין קודמו, עמי אראל. בירן העדיף ליזום תוכנית אחרת.

דיק שואף לכך שבראייה אסטרטגית, תתמקד בזק בשנה הקרובה בהתמודדות ברורה מול המגזר העסקי, כאשר הדברים ייבחנו גם בהיבט של בזק כקבוצת תקשורת, שכן המגזר העסקי צורך מגוון רחב של מוצרי תקשורת מכל הסוגים, ויש הכרח, מבחינת בזק, לתת מענה לכל מוצר או דרישה.

בעבר דווח שעל פי תוכנית מקינזי צפויות היו להתבטל כל חטיבות הביצוע בחברה, החטיבה לשיווק ולמכירות וחטיבת הפיתוח העסקי. השינוי אמור היה לכלול הקמת 3 חטיבות חדשות - חטיבה עסקית, חטיבה פרטית וחטיבת רשת, שימזגו לתוכן את הפעילויות שהיו קודם לכן בחטיבות הביצוע וכן את אלו שהיו בחטיבה לשיווק ולמכירות. פעילות החטיבה לפיתוח עסקי אמורה היתה להתמזג לתוך חטיבת הכלכלה.

עבור הפעילות מול ספקי התקשורת הוצע שתוקם חטיבה חדשה בכפיפות למנכ"ל. כמו כן, חטיבת השיווק אמורה היתה לעבוד במתכונת מצומצמת יותר, עם 2 אגפים במקום 5 כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully