וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קק"ל עתרה לביטול פס"ד שקבע כי רכיב גילום המס בגין שימוש ברכב ובטלפון מהווים חלק מהמשכורת לצרכי פנסיה

אמיר הלמר

20.10.2003 / 17:41

קק"ל טוענת כי המשמעות האקטוארית של פסק הדין על המגזר הציבורי יהיה של תוספת של 5-9 מיליארד שקל



קרן קיימת לישראל עתרה היום לבג"צ לביטול החלטת ביה"ד הארצי לעבודה מראשית השנה לפיה רכיב גילום המס ששולם לעובד בה בגין שווי שימוש ברכב ובגין החזר הוצאות טלפון מהווה חלק משכרו הקובע של אותו עובד לעניין חישוב תשלומי הפנסיה החודשיים המשולמים לו.



המדובר בתביעה שהגיש עו"ד גרא קורן היועץ המשפטי של קק"ל לשעבר בשנת 1998 לביה"ד האזורי בירושלים במסגרתה דרש, בין השאר, כי קק"ל תכלול בתשלומי הפנסיה גם את רכיב גילום המס בגין שווי שימוש ברכב ובגין החזר הוצאות טלפון. בית הדין האזורי דחה ביול 2001 את התביעה תוך שהוא קובע כי הרכיבים אשר נתבעו על ידי קורן לא נכללו בהגדרת ה"משכורת לפנסיה", כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי החל עליו.



קורן עירער על פסק הדין לביה"ד הארצי וזה הפך את ההחלטה בעניין רכיבי הגילום תוך שהוא קובע כי אלו מהווהים חלק מן השכר הקובע לעניין חישוב גימלתו. ביה"ד הארצי קבע כי כאשר עובד מקבל רכב וטלפון, התוספות נחשבות כהטבה החייבת במס הכנסה. נקבע כי , קק"ל גילמה את מס ההכנסה בגין ההטבה ובכך הגדילה את שכרו של קורן וזוהי תוספת לשכר.



בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד נחום פינברג, סמדר קפלן וטל סלע נטען כי לפסק הדין של בית הדין הארצי, אם יושאר על כנו, השלכות מרחיקות לכת לגבי ציבור רחב של מעבידים וכי השלכותיו הכספיות והאקטואריות הן בהיקף של מיליארדי ששקלים רבים.



כן נטען כי לפסק הדין של ביה"ד הארצי השלכות כספיות המגיעות לכ-50 מיליון שקל, לגבי כל המערכת הפנסיונית הנוהגת בקק"ל. כמו כן נטען כי לפסק הדין השלכות מרחיקות לכת על כל המגזר הציבורי שכן לפי הנתונים שבידי הממונה על השכר סך התשלומים ששילמה המדינה לעובדיה עבור גילום מס בשנת 2001 מהווה 6.76% מסך התשלומים הפנסיוניים ששולמו לעובדי המדינה באותה שנה.



המשמעות האקטוארית, אומרת העותרת, של הטלת חובה על המדינה לכלול בשכר הפנסיוני את רכיב גילום המס מוערכת על ידי הממונה לשכר כתוספת חבות אקטוארית של 5-9 מיליארד שקל.



העותרת טוענת כי בפסה"ד נפלה טעות משפטית מהותית והוא עומד בסתירה להלכות שיצאו מבית המשפט העליון, ומתעלם מההוראות המהותיות של הסכמים החלים בקק"ל שמכוחם קמה לקורן הזכות לגימלה. טרם הוגשה תגובה לעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully