וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי יורד ב-2.3% על רקע דברי נשיא אופ"ק בנוגע להגדלת התפוקה

רונן סרברניק

20.10.2003 / 17:40

נשיא אופ"ק, עבדאללה אל עטיה, אמר היום כי אם הנפט הגולמי ישמור על מחירו הנוכחי יאלץ הארגון להגדיל את תפוקתו; בלונדון יורד מחיר הנפט מסוג ברנט ב-2.6% לרמה של 28.28 דולר לחבית



מחיר הנפט הגולמי יורד בכ-2.3%, זה היום השני ברציפות, לאחר שנשיא ארגון אופ"ק אמר שהאירגון עשוי להגדיל את תפוקת הנפט על מנת למתן את העליות במחירי הנפט.



שרי הנפט של מדינות אופ"ק החליטו בחודש שעבר להקטין את תפוקת הנפט החל מה-1 בנובמבר, על מנת להעלות את מחירי הנפט, אך העליות החדות של השבועיים האחרונים עלולות להפוך את ההחלטה על פיה.



מחיר הנפט הגולמי לאספקה בחודש נובמבר יורד ב-71 סנט לרמה של 29.97 דולר לחבית בבורסת ניו יורק. בלונדון יורד מחיר הנפט מסוג ברנט ב-2.6% לרמה של 28.28 דולר לחבית, לאחר ירידה של כ-3% ביום שישי.



שוקי הנפט בארה"ב הגיעו למחיר שיא לפני 10 ימים ברמה של 32.60 דולר לחבית, רמה אשר כלכלנים רבים מאמינים כי פוגע בצמיחה הכלכלית העולמית.



נשיא אופ"ק, עבדאללה אל עטיה אמר היום אם הנפט הגולמי ישמור על מחירו הנוכחי יאלץ הארגון להגדיל את תפוקתו. הארגון נוהג לדון בהעלאת התפוקה במידה ומחיר הנפט נותר מעל 28 דולר לחבית במשך יותר מ-20 יום.



מחיר הנפט נותר מעל 28 דולר למניה מזה 7 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully