וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS על תוכנית הרה ארגון של לומניס: "מעט מדי, מאוחר מדי"; ממליץ על מכירתה לאחר שעלתה לאחרונה

שירלי יום-טוב

20.10.2003 / 18:40

סטיבן לוי: אם החברה תשרוף 3-5 מיליון דולר ברבעון, היא תאלץ לפנות לבנק הפועלים שוב כבר ברבעון השני של 2004; מחיר היעד עומד על 80 סנט - עמוק מתחת למחיר המניה



האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות UBS ממשיך להמליץ למשקיעים על מכירתן של מניות לומניס . לוי לא ממש התרשם מתוכנית ההתייעלות שהציגה החברה בשבוע שעבר, והיום הוא מוציא דו"ח חדש ובו חזרה על המלצת "הפחת" למניות לומניס. "המשקיעים צריכים לנצל את העלייה האחרונה במניה כדי למכור את מניות לומניס אשר ברשותם", הוא אומר.



"מעט מדי, מאוחר מדי", כך סבור לוי ביחס לתוכנית הרה ארגון שהוצגה על ידי לומניס בשבוע שעבר. זו כללה פיטורים של 300 עובדים, כ-23% מכוח האדם בחברה, סגירת מספר מתקני ייצור ואיחוד משרדים ומתקני ייצור אחרים לצד קיצוץ בשדרת ההנהלה של החברה.



לוי מלין על כך שקשה היה ללמוד מהחברה פרטים נוספים בשיחת הוועידה שהיא קיימה לאחר פרסום פרטי התוכנית. לדבריו, ממה שכן היה ניתן להבין, תחום המו"פ בחברה לא יקוצץ - נקודה חיובית, כך הוא סבור, מכיוון שלומניס זקוקה מאוד למוצרים חדשים כדי שתוכל להתחרות בחברות קטנות יותר.



"לא ניתן היה ללמוד מהחברה מתי היא תחזור לרווחיות ומהי רמת ההכנסות הנדרשת לכך. בנוסף, קשה היה ללמוד מהחברה מהי רמת ההוצאות לה היא מצפה לאחר צעדי הקיצוץ", הוא אומר.



בשיחת הועידה ציינה החברה כי היא שרפה במהלך הרבעון השלישי 5 מיליון דולר במזומן. לחברה קו אשראי בגובה 21 מיליון דולר והיא קיבלה מבנק הפועלים 9 מיליון דולר נוספים. כלומר, אומר לוי, כעת נשארו לה 25 מיליון דולר. מתוך סכום זה, יש להוריד 9 מיליון דולר המיוחסים לעלויות הארגון מחדש, כך שאם החברה תשרוף 3-5 מיליון דולר לרבעון, היא תצטרך לפנות לבנק לקבלת הון נוסף ברבעון השני או השלישי של 2004, אומר לוי.



"התוכנית אינה דרסטית דיה", סבור לוי שהציע בעבר כיוון אחר להבראת החברה - הזרמת הון על ידי משקיע אסטרטגי חדש בחברה או מכירת חטיבות קטנות. לדבריו, הכיוון בו בוחר אבנר רז, מנכ"ל החברה יקשה על מכירת חטיבות בעתיד, מה שיגרור קושי בהשגת מזומנים נזילים במידת הצורך.



מחיר היעד של UBS ללומניס הוא 80 סנט - נמוך בלמעלה מ-150% ממכירה הנוכחי - 2 דולרים. בשעה זו מוסיפה המניה כ-7.5% במחזור ער.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully