וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פפושדו ייצא מאירלנד? מלונות ים סוף קיבלה הצעה למכירת החזקתה ברשת המלונאות Gresham Hotels

אלי דניאל

20.10.2003 / 18:45

על פי פרסום ב-Sunday Times תג המחיר שהוצב לחברה האירית הועמד על 99-103 מיליון יורו; דירקטוריון גרשהם אישר כי נעשתה פנייה בנושא וציין כי ההצעה היתה לפי שווי חברה נמוך יותר



חברת מלונות ים סוף, הנמצאת בבעלות משפחת פפושדו, קיבלה לפני כשבועיים הצעה ממספר משקיעים איריים למכורת להם את מלוא החזקותיה (28% מהון המניות) בחברה האירית מלונות גרשהם (Gresham Hotel) אשר מניותיה נסחרות באנגליה ובאירלנד.



על פי המהדורה האירית של ה-Sunday Times, הצעתם של אותם המשקיעים היתה לבצע את העסקה לפי שווי חברה של 99-103 מיליון יורו, אולם בדיווח שנמסר היום על ידי דירקטוריון גרשהם נמסר כי הצעת המשקיעים האיריים נקבה בתג שווי נמוך יותר. דירקטוריון חברת המלונות האירית ציין כי הוא הפנה את המשקיעים הללו למלונות ים סוף, אך בהודעה שהגישה חברה זו היא הכחישה כי היא מנהלת מגעים למכירת מניותיה בגרשהם. למרות ההכחשה על ניהול מגעים להעברת השליטה בחברת המלונאות, מניית גרשהם הוטל הגיבה בחיוב להודעות והיא זינקה ב-8% כך ששווי השוק הנוכחי של גרשהם עומד על 79 מיליון יורו.



מלונות ים סוף ביצעה את השקעתה הראשונה בחברה האירית עוד במהלך מאי 2000, כששמה דאז היה Ryan Hotels עת נרכשו כ-16.6% מהון מניותיה. עד לסוף השנה הגיעה מלונות ים סוף להחזקה של כ-22% ממניות גרשהם ותמורת מניות אלה היא השקיעה כ-18 מיליון יורו. באפריל 2002 רכשה החברה הישראלית כ-6.5% נוספים ממניות החברה האירית בתמורה לכ-6 מיליון יורו נוספים. שווי השוק של מניות גרשהם שבידי מלונות ים סוף עומד על כ-22 מיליון יורו.



בעקבות רכישה זו אשר הביאה את מלונות ים סוף לשיעור החזקה של כ-28% ממניות החברה האירית, התקיימה במהלך חודש אוגוסט 2002 אסיפה מיוחדת של בעלי המניות בגרשהם ובמסגרת אסיפה זו נבחרו לדירקטוריון החברה שמנה אז 6 חברים, 3 דירקטורים חדשים שהומלצו על ידי החברה הישראלית, ביניהם מנכ"ל מלונות ים סוף - עמוס פיקל.



במהלך אוקטובר 2002 חתמו קיבלה מלונות ים סוף מבנק הפועלים אשראי בהיקף של כ-22 מיליון יורו וזה שימש להחזרה הלוואת בעלים שמימנה את רכישת מניות גרשהם. לשם קבלת האשראי מבנק הפועלים שיעבדה מלונות ים סוף את מניות גרשהם שהיו אז בידיה.



מלונות גרשהם אשר פועלת בתחום המלונאות, סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2003 עם הכנסות בהיקף של כ-25.3 מיליון יורו. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-993 אלף יורו והשורה התחתונה הראתה על הפסד של 394 אלף יורו. שיעור התפוסה הממוצע במלונותיה של החברה עמד על 73% והמחיר הממוצע לחדר בששת החודשים הראשונים של השנה עמד על 82 יורו.



נזכיר כי במהלך חודש יוני האחרון חתמה מלונות גרשהם על הסכם למכירת 3 בתי מלון שבבעלותה - Killarney Ryan, Limerick Ryan ו-Galway Ryan Hotel בתמורה לכ-35.8 מיליון יורו במזומן, בעוד שערכם של המלונות בספרי החברה עמד בתום המחצית הראשונה של השנה על כ-34.1 מיליון יורו. עסקת המכירה של Limerick Ryan ו-Galway Ryan Hotel בתמורה לכ-21.9 מיליון יורו הושלמה ב-11 ביולי 2003 ואילו עסקת מכירת מלון Killarney Ryan תמורת כ-13.9 מיליון יורו תושלם עד סופו של חודש נובמבר 2003. התמורה ממכירת המלונות שימשה ותשמש את החברה להקטנת היקף חובותיה לבנקים.



מניותיה של מלונות ים סוף נסחרו בבורסה של תל אביב עד לנובמבר 2002 - מועד בו הן נמחקו בעקבות הצעת הרכש שפירסמה משפחת פפושדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully