וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בוול סטריט: 3M ו-AT&T מושכות את הדאו לעלייה; סיטיגרופ יורדת למרות רווחי שיא

רונן סרברניק

20.10.2003 / 18:54

מניות השבבים מובילות את העליות במגזר הטכנולוגיה; מגמה מעורבת במניות האינטרנט



עליות שערים קלות נרשמות בוול סטריט, לאחר שחברות הבלו צ'יפ סיטיגרופ ו-3M פירסמו דו"חות טובים מהצפוי לרבעון השלישי. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רושם מגמה שלילית בעקבות הסימנים להתאוששות בכלכלת ארה"ב.



התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב נפלו בחודש יוני לשפל רב עשורים בעקבות הדשדוש הכלכלי המתמשך, שער הריבית הנמוך והיעדר חלופות השקעה. ביוני נפלה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ל-3.07%. מאז נרשמה מגמה תנודתית בשוק זה, ובאוגוסט נגעה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-4.66%.



שר האוצר האמריקאי אמר בריאיון עם ה"טיימס" הלונדוני, כי יהיה מוטרד ומתוסכל אם שערי הריבית לא יפגינו מגמת עלייה, מכיוון שזו מעידה על התחזקות בכלכלה. דובר משרד האוצר אמר כי השר התכוון לריביות בשוק - כלומר התשואות על האג"ח, ולא לריבית הפדרלית, הנמצאת בשפל של 1% מאז חודש יוני.



מדד מניות השבבים רושם עלייה של 1.1%, ומניות המגזר מובילות את העליות בשוק הטכנולוגיה. מניות האינטרנט רושמות מגמה מעורבת: יאהו עולה ב-0.3%; אמזון יורדת ב-0.3%; אי-ביי עולה ב-3.4%.



מדד מניות הבנקים יורד ב-0.5% למרות שסיטיגרופ רשמה תוצאות טובות מהצפוי ברבעון השלישי.



דו"חות טובים מהצפוי



חברת התעשייה האמריקאית 3M (סימול MMM) עולה ב-0.9% לאחר שרשמה זינוק של 22% ברווח ברבעון השלישי, בזכות חולשת הדולר ועלייה נאה בהכנסותיה. 3M דיווחה על רווח נקי של 663 מיליון דולר, או 83 סנט למניה, מעל לתחזיות לרווח של 79 סנט למניה.



הכנסותיה של 3M, המוכרת מגוון של מוצרים - החל בדבקים תעשייתיים, דרך סרטים מגנטיים וכלה במדבקות Post-it לשימוש משרדי, צמחו ב-11.4% ל-4.58 מיליארד דולר. שש משבע החטיבות התפעוליות שלה רשמו צמיחה חיובית. החולשה בדולר, שירד ביותר מ-7% מול היורו ברבעון השני, תרמה ל-3.9% מהגידול בהכנסות.



סיטיגרופ , חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בעולם, דווקא נסוגה ב-1% לאחר שרשמה רווח שיא ברבעון השלישי, בזכות הצלחה בתחום הבנקאות הקמעונית ובנקאות ההשקעות. הרווח הנקי הסתכם ב-4.69 מיליארד דולר, גידול של 20% לעומת הרווח הנקי בתקופה המקבילה. הרווח למניה היה 90 סנט, ועלה ב-5 סנט על תחזיות האנליסטים.



מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם, תצא השבוע במסע קידום מכירות לקראת השקת אופיס 2003, חבילת תוכנות היישומים הפופולרית שלה. חבילת אופיס 2003 כוללת כלים לסינון דואר אלקטרוני בלתי רצוי (ספאם), שיתוף מסמכים בין עובדים בחברה, וניהול מידע באינטרנט ועל פני ישומים. מנייתה עולה ב-0.7%.



עוד במדד דאו ג'ונס, עולה מניית AT&T (סימול T) ב-3.5% לקראת פרסום דו"חותיה מחר לפני הפתיחה. אנליסטים צופים רווח של 53 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully