וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס מציגה רווח נקי של 100 אלף דולר לאחר 10 רבעוני הפסד; הרווח התפעולי יגיע ברבעון הראשון

גתית פנקס

20.10.2003 / 19:00

סמנכ"לית הכספים: ייתכן שנתאזן כבר ברבעון הבא; הכנסות של 40 מ' ד' ברבעון 4; התזרים השלילי מפעילות היה 8 מ' ד' בעיקר לאור עלייה במלאי; הנפקה בנאסד"ק צפויה ברבעון הראשון



הדו"חות שפירסמה היום חברת זכרונות הפלאש מכפר סבא, אם סיסטמס , לא רק שעמדו בתחזיות אלא גם העידו על המשך חזק לא פחות. אומנם אם סיסטמס עדיין מפסידה תפעולית ומדווחת על תזרים שלילי ואולם היא הצליחה לדווח על רווח נקי בזכות הכנסות המימון, היא מתקרבת לרווח תפעולי ובכך סיפקה הסבר נוסף לזינוק של 182% במניה מתחילת השנה.



החברה דיווחה היום על הכנסות של 34.1 מיליון דולר ברבעון השלישי - צמיחה של לא פחות מ-33% מהרבעון השני של 2003 ועלייה של 89% מהכנסות הרבעון המקביל. אם סיסטמס קיוותה להכנסות של 28.2 מיליון דולר ברבעון השלישי ו-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי והתחזית שהיא מספקת היום מרשימה יותר: הכנסות של 40 מיליון דולר ברבעון הרביעי (צמיחה של 17.3%) כך שהשנה יהיה המחזור 120 מיליון דולר. מאז תחילת השנה מחזור המכירות היה 81.8 מיליון דולר וההפסד הנקי היה 900 אלף דולר. הרבעון השלישי של 2003 הינו התשיעי ברציפות בו אם סיסטמס צומחת.



לדברי רונית מאור, סמנכ"לית הכספים של החברה, מכירות ה-DiscOnKey היוו 66% מההכנסות הרבעוניות וצמחו ב-40% ומכירות ה-DiskOnChip היו 31%. מתוך מכירות אלה, המובייל DiskOnChip צמח בלא פחות מכ-90% מ-2.3 מיליון דולר ברבעון שעבר ל-4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי. "אנחנו מאמינים שהמובייל יתחיל לצבור בהמשך נתח גדול יותר", היא אומרת. הדיסק און קי הוא כלי אחסון נייד דמוי מפתח המאפשר להעביר נתונים והדיסק און צ'יפ הוא שבב זעיר שנועד לתת יכולות זיכרון למכשירים שאינם זקוקים לקיבולת זיכרון גדולה כמו זו שמאפשר דיסק קשיח רגיל.



שולי הרווח הגולמי היו 27% בהשוואה לשולי רווח גולמי של 32% ברבעון הקודם. הירידה, אומרת מאור, היא בעקבות המחסור בשוק של זכרונות NAND שמוביל לעליית מחירים. "האתגר הגדול ברבעון יהיה להבטיח כמויות גדולות של פלאש במחירים תחרותיים", אמר דב מורן, נשיא ומנכ"ל החברה בהודעתה. "אנחנו מאמינים שההסכם שלנו עם טושיבה יבטיח לנו לקראת סוף השנה כמויות גדולות של NAND במחירים אטרקטיוויים והוא צפוי להיות בעל השפעה חיובית על שולי הרווח הגולמי שלנו מתחילת 2004. אנחנו מפתחים יחסים עם ספקיות פלאש נוספות להבטיח אספקה סדירה במחירים טובים". הביקוש לשבבי ה-NAND צפוי לצמוח עם הביקוש לטלפונים מתוחכמים והתקנים ניידים, כמו נגני מדיה ומצלמות דיגיטליות.



בתחום הדיסק-און-קי, אומרת מאור, לאם סיסטמס נתח של 20% מהשוק והיא השחקנית הגדולה ביותר. אם מנטרלים מהמשוואה את סין בה אין לאם סיסטמס נוכחות, יש לה 30% מהשוק. "ההערכות הן כי ב-2005-2006 המכירות בתחום הדיסק-און-קי יהיו של מיליארד דולר", אומרת מאור.



הוצאותיה התפעוליות של החברה עלו לרמה של 9.8 מיליון דולר והא מעסיקה היום 350 עובדים בעולם מתוכם 270 בישראל. ההפסד התפעולי היה של 590 אלף דולר ובזכות הכנסות מימון של 623 אלף דולר ניתן היה להציג רווח סימלי של 100 אלף דולר ברבעון או איזון בבדיקת הרווח למניה. זאת, בהשוואה להפסד של 400 אלף דולר ברבעון שעבר או מיליון דולר ברבעון המקביל.



יש לציין כי מאז הרבעון הראשון של 2001 אם סיסטמס אינה רווחית (10 רבעונים) וברבעון הבא היא מצפה לרווח של 2 סנטים למניה, או 570 אלף דולר ואם כך, הרי שהרווח התפעולי אינו צפוי גם ברבעון הרביעי של 2003. "אנחנו גבוליים ביותר להתאזן תפעולית כבר ברבעון הבא", אומרת מאור, "אך ייתכן שהוא יגיע רק ברבעון הראשון של 2004".



בקופת המזומנים של החברה 93.8 מיליון דולר לעומת 94.7 מיליון דולר ברבעון שעבר והתזרים שלה מפעילות היה שלילי בגובה של 8 מיליון דולר. "כל התזרים השלילי כמעט נובע מגידול במלאי", אומרת מאור, "ואני מעריכה כי ברבעון הבא הוא יהיה חיובי. התזרים אצלנו נקבע בין סעיפי המלאי, הזכאים והחייבים והרבעון הזה היה שילוב לא מיטיב של שלושתם".







על אף קופת המזומנים הדשנה, החברה מתכוונת לצאת להנפקה בוול סטריט ולמכור 6.5 מיליון מניות בעזרת החתם סיטיגרופ. לפי מחיר המניה הנוכחי מדובר על גיוס בהיקף של 140 מיליון דולר. "אנחנו עובדים על שותפויות עם חברות פלאש נוסף לטושיבה", אומרת מאור, "וגם לכן אנחנו מגייסים כדי להשיג באמצעות המימון התחייבויות לאספקת פלאשים במחירים אטרקטיוויים. אנו מעריכים כי קיימת סבירות נמוכה לביצוע ההנפקה לקראת סיום הרבעון הזה ובהנחה שמצב השוק יהיה טוב ברבעון הראשון של 2004 נשלים אותה באותו מועד".



בשולי הדברים, אם סיסטמס יכולה לרשום לעצמה הישג מסויים בזווית הישראלית. היום מגיעים נציגיה של חברת טושיבה לישראל וביניהם מנהל עסקי הפלאש של החברה, לאחר שמאז תחילת האינתיפדה "מחקו" את ישראל מהמפה. בשבוע הבא יגיעו מנהלי מוצרים ממיקרוסופט לדבר על אפשרות של שת"פ עם אם סיסטמס ובחברה מעדיפים שלא לפרט בנקודה זו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully