וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדין עוקפת את התחזיות המשופרות שלה: הרוויחה ברבעון השלישי 673 אלף דולר במכירות של 13.4 מיליון דולר

אילן מוסנאים

20.10.2003 / 13:15

מסרה בתחילת החודש כי תציג ברבעון מכירות של 13 מ' ד' ורווח של 560 אלף ד'; ינקי מרגלית: "אנו מעריכים כי המומנטום החיובי יימשך"; המניה עלתה ב-270% מתחילת השנה



חברת אלדין פירסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2003 ועקפה את התחזיות המשופרות שפירסמה בתחילת חודש אוקטובר ואשר הקפיצו את מניית החברה ב-33% באותו יום. החברה, שמסרה בתחילת החודש כי תציג ברבעון השלישי הכנסות של 13 מיליון דולר ורווח נקי של 560 אלף דולר או 5 סנט למניה, מדווחת הבוקר על הכנסות של 13.4 מיליון דולר ורווח נקי של 673 אלף דולר או 6 סנט למניה.



ההכנסות ברבעון הנן הכנסות שיא של החברה ברבעון שלישי והן משקפות צמיחה של כ-13.3% בהשוואה להכנסות של כ-11.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002, בו הציגה החברה הפסד של 985 אלף דולר או 9 סנט למניה.







גם בסיכום התוצאות בשלושת הרבעונים שפתחו את 2003 מדווחת החברה, המפתחת פתרונות לאבטחת והגנת מידע באינטרנט, על צמיחה בשורת ההכנסות שלה ועל מעבר לרווחים נאים. החברה מדווחת על גידול של 9.7% בהכנסות לרמה של כ-39.6 מיליון דולר ועל רווח של 1.5 מיליון דולר או 13 סנט למניה, וזאת בהשוואה להכנסות של 36.1 מיליון דולר שהניבו לה הפסד של 3.5 מיליון דולר (31 סנט למניה) בתשעת החודשים שפתחו את 2002.



בעקבות פרסום התוצאות, אמר ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלדין, "במהלך הרבעון השלישי הצלחנו להשיג צמיחה בכל אחד מקווי המוצרים שלנו, מה שהביא לדיווח על הכנסות שיא לרבעון. בנוסף, במהלך הרבעון המשיכה המגמה החיובית של רווחיות תפעולית אשר החלה מוקדם יותר השנה. אנו מעריכים כי המומנטום החיובי יימשך ובטוחים ביכולתנו להוסיף ולהיבנות על הבסיס החזק שיצרנו. המאזן שלנו נותר חזק ואנו ממשיכים לייצר מזומנים מפעילות".



ואכן, למרות העלייה במכירות, מצליחה החברה לצמצם את עלויות הייצור שלה בכ-4% לרמה של 2.47 מיליון דולר, מה שמביא לצמיחה של כ-18% ברווח הגולמי של החברה לרמה של כ-11 מיליון דולר. החברה מדווחת על גידול של כ-9.4% בסעיפי ההוצאות התפעוליות שלה לרמה של כ-10.6 מיליון דולר. הגידול לעיל נובע בעיקר מגידול של כ-800 אלף דולר בהוצאות ההנהלה והכלליות, לרמה של כ-2 מיליון דולר.



לנוכח השיפור בשורת המכירות, וצמצום עלויות המכר, מצליחה החברה לעבור ברבעון המדווח לרווח תפעולי של 385 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 381 אלף דולר ברבעון השלישי של 2002. במקביל, היא נהנית ברבעון מהכנסות מימון של כ-406 אלף דולר, בהשוואה להוצאות מימון של כ-341 אלף דולר, מה שמגדיל את הפער בין הרבעונים בשורה התחתונה.



בסיכומו של הרבעון השלישי היו לחברה מזומנים ושווי מזומנים של כ-14.8 מליון דולר, המייצגים גידול של כ-1.2 מיליון דולר מסיום הרבעון הקודם, ושל כ-1.8 מיליון דולר מול הרבעון המקביל. שווי השוק של החברה בנאסד"ק מסתכם בכ-54 מיליון דולר, ומניית החברה זינקה מתחילת השנה בכ-270%. שווי השוק שלה טיפס לרמה של כ-112.5 מיליון דולר.



מוצריה של אלדין כוללים את ה-eToken - מפתח הגנה אישי לזיהוי משתמשים וחתימות דיגיטליות; את משפחת מוצרי ה-HASP - מפתחות הגנה הנותנים למפתחי תוכנה יכולות בתחום הרישוי, האבטחה וההפצה של תוכנותיהם; ה-Privilege - מערכת לניהול הפצת תוכנה ורישוי אלקטרוני של מוצרי תוכנה; וקו מוצרי eSafe, להגנה פרואקטיווית מפני ונדאלים, וירוסים, האקרים באינטרנט ודואר זבל.



החברה מדווחת בדו"חות כי נהנתה ברבעון השלישי משלוש התפתחויות מהותיות. ראשית, כלי Anti-spam מתקדמים שולבו בטכנולוגיית ההגנה הפרואקטיווית של eSafe, בכדי לחזק את יכולות הגנת התוכן של פתרונות האבטחה של אלדין.



שנית, ספקית שירותי המסחר והרכש האלקטרוניים לתעשיית הביטחון והתעופה העולמית Exostar, בחרה במפתח הזיהוי מבוסס ה-USB ,eToken, בכדי להגן על נתוני לקוח חשובים ולפקח על הגישה למידע אסטרטגי ורגיש. ב-eToken נרשמו הרבעון מכירות שיא.



ההתפתחות השלישית קשורה לתחום ה-HASP & Privilege. החברה מדווחת כי במהלך הרבעון הושקו כלי מעטפת הגנה ועדכון מרחוק חדשים, למפתחים בסביבת מקינטוש. בנוסף, חברת המדיה Roxio, המשווקת תוכנות מדיה דיגיטלית, בחרה בפלטפורמת המסחר בתוכנה של אלדין, Privilege, לשימוש באתר המכירות באינטרנט של התוכנות Easy CD & DVD Creator 6 ו-Photosuite 5 Platinum שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully