וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ב-0.8% לשער של 110.22 ין על רקע דברי סנואו בנוגע להתאוששות כלכלית בארה"ב

רונן סרברניק

20.10.2003 / 21:25

מדד המדדים המובילים ירד ב-0.2% בחודש ספטמבר; הגירעון התקציבי לשנת הכספים 2003 עלה לרמה של 374 מיליארד דולר



מגמת הייסוף בדולר מול המטבעות הזרים מתחזקת. הדולר עולה ב-0.9% מול הין לשער של 110.22 לעומת 109.38 ין ביום שישי בלילה, לאחר ש"טיימס" הלונדוני דיווח כי שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, אמר כי אין בכוונת ארה"ב להחליש את המטבע הלאומי. היורו נחלש ב-0.2% ל-1.1654 דולר לעומת 1.1679 דולר ביום שישי.



הדולר נסחר בשבועיים האחרונים במגמה תנודתית, עם נטייה לירידות בשל חששות כי ממשלת ארה"ב מעוניינת בפיחות שלו. קלטות שיוחסו לעוסאמה בין לאדן עוררו חששות נוספים בשווקים העולמיים ותרמו לירידת המטבע האמריקאי. שיפור ניכר בתוצאות הרבעוניות של חברות בוול סטריט סייע לבלום את הירידה במטבע, אולם המגמה הכללית מאז פסגת G-7 האחרונה היתה של ירידות.



שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, אמר בראיון ל"טיימס" כי ארה"ב מעולם לא התכוונה לגרום להחלשת הדולר מול מטבעות חוץ. סנואו אמר כי ההתאוששות הכלכלית הצפויה בארה"ב תביא עימה ריבית גבוהה יותר במשק. ריבית בסיס גבוהה מפחיתה את הכדאיות של ההשקעה באיגרות חוב סולידיות. במקביל לעלייה בדולר נרשמת ירידה בשוק האג"ח. שוק המניות נפתח בעליות קלות.



סנואו אמר בריאיון עם ה"טיימס" הלונדוני כי יהיה מוטרד ומתוסכל אם שערי הריבית לא יפגינו מגמת עלייה, מכיוון שזו מעידה על התחזקות בכלכלה. דובר משרד האוצר אמר כי השר התכוון לריביות בשוק - כלומר התשואות על האג"ח, ולא לריבית הפדרלית, הנמצאת בשפל של 1% מאז חודש יוני.



השבוע יתפרסמו נתונים כלכליים מועטים בארה"ב, כך שתשומת לב המשקיעים תהיה נתונה לדו"חות של חברות כמיקרוסופט, מקדונלד'ס ודיימלר קרייזלר.



היום התפרסם כי מדד המדדים המובילים, הנחשב לסמן של הפעילות הכלכלית העתידית בארה"ב, ירד ב-0.2% בחודש ספטמבר. אנליסטים ציפו כי המדד ירשום ירידה של 0.1%. הירידה היתה הראשונה מזה שישה חודשים.



למרות הירידה בספטמבר, המדד, המחושב על ידי חברת המחקר קונפרנס בורד, עלה ב-2.3% מאז מארס, והצביע על מגמת ההתאוששות הכלכלית. לפי תחזיות מעודכנות, עשוי התמ"ג ברבעון השלישי לצמוח ב-5.8%, הקצב המהיר ביותר מאז תחילת 1999.



עוד התפרסם היום כי הגירעון התקציבי לשנת הכספים 2003 עלה לרמה של 374 מיליארד דולר, זאת לעומת 158 מיליארד דולר בשנת 2002.



הגירעון השנתי תואם בדיוק את תחזיות וועדת התקציבים של הקונגרס מתחילת החודש, אך קטן מתחזית הבית הלבן לגירעון של 455 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully