וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורקל צנחה ב-21% ומשכה את מניות התוכנה לירידות חדות

3.3.2001 / 0:11

ירידות חדות במניות ה-B2B: אריבה וקומרס וואן ירדו ב-14.3% כל אחת; הנאסד"ק ירד ב-3%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.15%

עפרה שלו
ltpgt
יום מסחר תנודתי בנאסד"ק הסתיים בירידות שערים. מדד הטכנולוגיות נפתח בירידות שערים חדות בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה יצרנית התוכנה אורקל לרבעון הנוכחי. לאחר התאוששות נפל שוב המדד ונסגר בירידה של 3%. הדאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.15%.
lt/pgt

ltpgt
נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, שב ואמר היום כי הוא תומך בקיצוץ במס, אך הזהיר מפני הזנחה של המשמעת הפיסקלית בארה"ב. גרינספאן אמר לוועדת התקציב של בית הנבחרים שהסיכוי להישנות הגירעון התקציבי בעקבות מדיניות פיסקלית גרועה "אינו זניח". לדבריו של הנגיד לא היתה השפעה רבה על שוק המניות, כיוון שלא התייחס למצב במשק ולריבית.
lt/pgt

ltpgt
מדד בטחון הצרכנים לחודש פברואר, שפורסם היום, הידרדר לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 1996. המדד ירד ל-90.6, לאחר שבינואר הגיע ל-94.7. אלן גרינספאן העריך לאחרונה כי מדד בטחון הצרכנים הוא גורם קריטי בהכרעת השאלה האם המשק האמריקאי עבר מצמיחה איטית למיתון.
lt/pgt

ltpgt
אורקל צנחה ב-21%. יצרנית התוכנה היתה בין החברות הבודדות שההאטה לא פגעה בהן עד כה, אולם אתמול לאחר הסגירה בוול סטריט הודיע מנכ"ל החברה, לארי אליסון, כי החברה לא תעמוד בתחזיות לרבעון הנוכחי ותרשום האטה במכירות. מניית אורקל משכה אחריה את מגזר התוכנה כולו.
lt/pgt

ltpgt
מניית SAP (סימול SAP), חברת התוכנה הגדולה באירופה, איבדה 7%, ונובל (סימול NOVL) ירדה ב-8%. מניות ה-B2B נפגעו גם הן מאזהרת הרווח של אורקל: אריבה (סימול ARBA) וקומרס וואן (סימול CMRC) רשמו ירידה של 14.3% כל אחת, i2Technologies (סימול ITWO) ירדה ב-9.8%. ביום שלישי ציינה נייקי (סימול NKE), לקוחה של i2Technologies , את התוכנה כאחד הגורמים לבעיותיה. האשמה זו גררה הורדות דירוגים מצד בתי השקעות כגולדמן סאקס. ירידות שערים נרשמו גם במגזר האינטרנט: יאהו 10003582-MRQ נפלה ב-11%, אמזון 10003642-MRQ ירדה ב-4.2%.
lt/pgt

ltpgt
סאפיינט (סימול SAPE), חברת הייעוץ לאינטרנט ומסחר אלקטרוני, נפלה ב-13.5% לאחר שהודיעה על הורדת התחזיות לרבעון הראשון בכ-20%, ועל קיצוץ של 20% מכוח העבודה, בשל התנאים הכלכליים הקשים.
lt/pgt

ltpgt
מניית קורנינג (סימול GLW) ירדה ב-8.4% לאחר שהודיעה כי תפטר 825 עובדים ממפעל הייצור שלה בארה"ב. העובדים מהווים 15% מתוך 5,500 עובדי חטיבת הרכיבים האופטיים. הפיטורים באים שבועיים לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח. בחודש שעבר פיטרה יצרנית ציוד האופטיקה 354 עובדים זמניים.
ltbrgt
lt/bgt חטיבת האופטיקה של לוסנט מושכת ענייןltbgt
המכירה הצפויה של Optical Fiber Solutions, חטיבת האופטיקה של לוסנט , מושכת עניין רב בקרב ענקיות האופטיקה ברחבי העולם. עם המתמודדות נמנות קורנינג, אלקטל הצרפתית, JDS יוניפייז (סימול JDSU) ופירלי האיטלקית. שווי העסקה עשוי לנוע בין 8 ל-10 מיליארד דולר, כך נמסר מפי מקורות המקורבים לעסקה. JDS יוניפייז ירדה ב-9.8%, אלקטל ירדה ב-1.9% ואילו לוסנט עלתה ב-0.25%. ענקית ציוד התקשורת סיסקו סיסקו 10003562-MRQ נפלה ב-9.4%, ונורטל איבדה 6.8%.
lt/pgt

ltpgt
מגזר השבבים רשם בעיקר עליות שערים. AMD (סימול AMD) נסגרה בעלייה של 3.8%. אינטל עלתה 0.6%, וטקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) עלתה ב-8.2%. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה עלה ב-2%.
lt/pgt

ltpgt
חברת SBC קומיוניקיישנס (סימול SBC), חברת הטלקום השנייה בגודלה בארה"ב, הזהירה אתמול כי ייתכן שרווחיה ברבעון הראשון לא יעמדו בתחזיות האנליסטים בוול סטריט. זאת בגלל עלויות שדרוג שירות יחידת אמריטק של החברה, והוצאות הכרוכות בשירותים חדשים בתחום האינטרנט והטלפוניה הבינלאומית. המניה נסגרה בעלייה של 2.4%.
lt/pgt

ltpgt
בית המשפט לערעורים בארה"ב ביטל היום פסיקה של בית המשפט הפדרלי, לפיה חברות הכבלים יכולות לשרת עד 30% משוק לקוחות הכבלים. בכך העניק בית המשפט ניצחון גדול לשתי פעילות הכבלים הגדולות בארה"ב - AT&T ו-AOL-טיים וורנר. שתי החברות עירערו על החלטת נציבות התקשורת הפדרלית ( FCC), שאסרה, כאמור, על תפיסת 30% או יותר משוק הכבלים. מניית AOL-טיים וורנר 10003651-MRQ ירדה ב-4.4%. מניית AT&T (סימול T) עלתה ב-1.7%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully