וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב נס אל: 2001 תהיה לא פחות טובה מ-2000 עבור קרדן טכנולוגיות

4.3.2001 / 13:21

סיימה את השנה עם צמיחה של 47% ברווחים ל-20.5 מיליון שקל בזכות מכירת חלקה ב-EDS; מניות פוליקום יהיו המקור לרווח ב-2001

אילן מוסנאים
ltpgt
חברת ההשקעות קרדן טכנולוגיות מדווחת הבוקר על רבעון רביעי לא מזהיר, בהתאם למצב הכללי בענף הטכנולוגיה שסיים את שנת 2000 בקול ענות חלושה.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, יש לציין כי בניגוד לחברות אחרות שדיווחו על פגיעה משמעותית בתוצאותיהן, מדווחת החברה, שבשליטת קרדן השקעות , ברבעון הרביעי של שנת 2000 על הכנסות של 523 אלף שקל בלבד, ועל הפסד של 2 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
בסיכום שנת 2000, שהחלה, כזכור, בגאות בתחום ההשקעות בהיי-טק וטכנולוגיה, צמחו הכנסותיה של קרדן טכנולוגיות ל-47.5 מיליון שקל, לעומת 18.8 מיליון שקל ב-1999. הרווח הנקי גדל ל-20.5 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 13.9 מיליון שקל ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
החברה, שהונפקה לראשונה ביולי 2000, נהנתה במהלך שנת 2000 בעיקר ממכירת החזקותיה (40.5%) בחברת EDS ישראל ל-EDS העולמית תמורת כ-7.7 מיליון דולר, שהניבו לה ברבעון השלישי רווח לפני מס של כ-39 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, רשמה קרדן טכנולוגיות הכנסות של 13.2 מיליון שקל ממימושים, שלמזלה בוצעו לפני הנפילות בנאסד"ק, של קרן ניצנים בחברת רדקום וקרן קונקורד 1 בחברת קומטאץ', ברבעון הראשון של השנה.
ltbrgt
lt/bgtאין כוונה לבצע השקעות חדשותltbgt
מנגד, פעילות אחרת שהסבה נזק, אם כי לא מאוד משמעותי, היא מחיקת השקעה של 2.6 מיליון שקל שהשקיעה קרדן בחברת ברידג'נט, המפעילה את אתר מכירות הספרים המקוון דיבוק.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, רשמה החברה בשני הרבעונים האחרונים של השנה גידול ניכר בהוצאותיה התפעוליות, שנבע בעיקר מהשקעותיה במיזם הסחר האלקטרוני בניירות ערך E*TRADE Israel, שצפוי לעלות לאוויר ברבעון השני של 2001.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר קרדן טכנולוגיות, יעקב נס אל, מסר כי החברה, כמו כל חברת השקעות אחרת, נבחנת על פי רמת המימושים שלה. "על אף שברבעון הרביעי לא נרשמו בחברה מימושים, סיימה החברה את שנת 2000 ברווח נקי אשר משקף ניהול מקצועי ויכולת בחינת השקעות. זאת, למרות ההאטה בשוק ההיי-טק", אמר נס אל.
lt/pgt

ltpgt
לדברי נס אל ואייל כהן, סמנכ"ל הכספים של קרדן, כיום אין בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את פעילותה, אלא להתמקד בהשקעות שביצעה עד כה, להרחיבן ולהביא אותן לבגרות.
ltbrgt
lt/bgtלא צפויות מחיקות נוספותltbgt
נס אל וכהן ציינו, כי דיווחי החברה הם שמרניים ביחס לחברות החזקה אחרות, מפני שהיא מאחדת את החברות המוחזקות בדו"חותיה (בניגוד לדיווח המקובל בחברות השקעות - דיווח על בסיס עלות). בשל האיחוד המלא רושמת החברה הוצאות בגין פעילות החברות המוחזקות, בעוד חברות דומות מתייחסות בדו"חות אל פעילות ההשקעות שלהן רק בעת המימוש.
lt/pgt

ltpgt
לדברי נס אל, קרדן טכנולוגיות לא צפויה לבצע השנה מחיקות נוספות, כפי שמחקה את ברידג'נט. השניים ציינו כי שנת 2001 צפויה להיות לא פחות טובה מאשר השנה שחלפה, ולהערכתם - הפעם מניות פוליקום שברשות החברה, שהחסימה עליהן צפויה לפקוע במאי השנה, יהיו המקור לרווחים.
lt/pgt

ltpgt
קרדן טכנולוגיות עוסקת בייזום, ניהול והשקעה בקרנות הון סיכון, וכן בייזום, הקמה והשקעה בחברות היי-טק עם פוטנציאל צמיחה גבוה בארץ ובעולם.
lt/pgt

ltpgt
החברה מחזיקה ב-E*TRADE Israel, בכ-50% מאתר האינטרנט מסטופ, וב-90% בגלובל אינווסטמנט דיבלופמנט, הפעילה בתחום המסחר האלקטרוני באירופה ומפעילה מספר אתרי B2B המתמחים במכירת דגים, בקר ופרחים.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, מחזיקה קרדן בקרנות ההון סיכון ניצנים, קונקורד 1 וקונקורד 2, שכאמור, ייצרו לה רווחים נאים בשנים האחרונות עם השקעות בחברות כמו גלילאו, אי.אס.סי מערכות רפואיות, רדקום, ווייבאקסס (שנמכרה ללוסנט), אקורד (שהונפקה לא מזמן - ניצנים), קומטאץ', אר.טי.סט ואורידיון (שהונפקו בגרמניה), ושתיים מחברות הסטארט אפ החמות ביותר בשוק הישראלי - פרנדלי רובוטיקס וסייפן (קונקורד 1) .
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully