וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית מרקורי נחתכה ב-46% מאז תחילת השנה, ובדויטשה בנק מאמינים שמניות הסקטור יוסיפו לרדת

4.3.2001 / 13:31

הן בדויטשה בנק והן בגולדמן סאקס נותרים אופטימים ביותר לגבי הטווח הרחוק של מרקורי; בגולדמן סאקס הורידו תחזיות רווח והכנסות

גתית פנקס
ltpgt
גם בבתי ההשקעות המכסים את חברת מרקורי לא מספקים תשובה חד משמעית לירידות החדות במניה בתקופה האחרונה, פרט לחולשה כללית בסקטור ובשוק. ביום המסחר האחרון איבדה המניה 17.8% מערכה במחזור מסחר הגבוה פי 2.5 מהממוצע במניה לשלושת החודשים האחרונים, וזאת בעוד מחזור המסחר הכללי בנאסד"ק ביום שישי היה דל יחסית.
lt/pgt

ltpgt
מאז תחילת השנה המניה נחתכה ב-46%, וזאת לעומת ירידה "מתונה" יותר אך חדה מספיק, של 14.3% במדד הנאסד"ק. "המניה נמכרה יתר על המידה", אומרים בבית ההשקעות גולדמן סאקס. עם זאת, ייתכן שאחד ההסברים לירידות היה דו"ח מתחילת השבוע של בית ההשקעות, ובו הוא הוריד את התחזיות לכל סקטור חברות התוכנה וספקיות האפלקציות לאי-ביזנס, מתוך הנחה כי הכלכלה האמריקאית מוסיפה להידרדר. הם ציינו כי עשו זאת למרות שחברות התוכנה מצליחות לזכות בהערכות גבוהות במחקרים השונים הנוגעים להוצאות של ארגונים, אך לטענתם "יהא זה נאיווי להאמין שהם לא ייפגעו בסופו של דבר".
ltbrgt
lt/bgtבגולדמן חותכים תחזיות למרקורי, יחד עם הסקטור כולוltbgt
האנליסטים תומס ברקוויסט וכריס דביאס מבית ההשקעות אומרים כי מרקורי מצליחה להציג תוצאות פיננסיות טובות, וצפויה לעשות כן גם בתקופה הקרובה. אומנם הם הורידו את התחזיות מהחברה בתחילת השבוע, ביחד עם כל הסקטור, ואולם הקיצוץ שעשו האנליסטים לחברה היה המתון ביותר מבין החברות העוסקות באותו התחום.
lt/pgt

ltpgt
"כאשר חתכנו את התחזיות למרקורי, עשינו זאת רק כדי לנסות ולתאר את הסנריו הגרוע ביותר, כך שאם מצב הכלכלה ימשיך להידרדר לא נאלץ לבצע חיתוך נוסף בתחזיות", אומרים האנליסטים בנימת התנצלות מסוימת. "אם השוק יתחיל להראות סימני שיפור, הרי שיש לראות בתחזיות החדשות שלנו כשמרניות ביותר", הם אומרים.
lt/pgt

ltpgt
כעת צופים האנליסטים כי מרקורי תדווח על רווח של 15 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, ועל רווח של 91 סנט למניה בשנה כולה, רווח שצפוי להאמיר ל-1.15 דולר למניה בשנת 2002. לאור הירידות החדות במניה, היחס בין המכפיל ושיעור הצמיחה של מרקורי (PEG) הוא 1.1, מה שמוגדר כנמוך ביותר על ידי האנליסטים. "בהשוואה לחברות אחרות העוסקות בתשתיות תוכנה, הרי שהוולואציה של מרקורי נמוכה", אומרים האנליסטים ומזכירים את חברת פריסייס 10003405-MRQ הישראלית, למשל, שה-PEG שלה הוא 1.8.
ltbgt
דויטשה בנק: צפיות גבוהה למרקורי על אף צפיות נמוכה לחברות דומות
lt/bgt
גם בדויטשה בנק מוסיפים להביע שביעות רצון מחברת מרקורי. למעשה, מנכ"ל החברה, אמנון לנדן, שהה במשרדי בית ההשקעות למעין "רוד-שואו" בימים האחרונים, והם התרשמו כי הצפיות של החברה גבוהה לרבעון הראשון של 2001, וזאת על אף האווירה הכללית בשוק וחרף העובדה שהצפיות אצל חברות אחרות דווקא מיטשטשת בימים אלה.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, לדברי האנליסטים ג'יימס מור וסייהון קונג, בעוד שיסודותיה של מרקורי נראים חזקים, הרי שהיא עדיין נתקלת כיום בסיכון גבוה מן השוק, והדאגה העיקרית של האנליסטים היא מכיוון הטווח הקרוב.
lt/pgt

ltpgt
"החברה אינה מחוסנת מפני האטה כוללת בכלכלה", אומרים בדויטשה בנק, "אך יש לה מספר יתרונות, כמו זמני היישום של התוכנות שלה שהם קצרים יחסית והעובדה שהיא נהנית מהכנסות חוזרות", אומרים האנליסטים.
lt/pgt

ltpgt
הערכה מעניינת נוספת אותה מספקים האנליסטים היא זו לפיה מרקורי נהנית היום מבחינה כספית גם מהתקנות שביצעה במהלך 18 החודשים האחרונים. לאור האמור לעיל, האנליסטים מציינים כי גם אם ההאטה תחריף, הפגיעה ביסודותיה החזקים של החברה אינה צפויה לקרות כלל לפני סוף 2001.
ltbrgt
lt/bgtכשחברות דומות לאורקל יזהירו, חברות התוכנה ייפגעוltbgt
בדויטשה בנק מתייחסים אף להודעתה של חברת אורקל כי הרבעון הבא יהיה חלש עבורה. "אנחנו מאמינים שבתקופה הקרובה יצרניות טלקום ו-PC נוספות ישגרו הודעות דומות, מה שיוסיף לפגוע בשכבה הבאה של החברות - ספקיות התוכנות. עם זאת, "מרקורי תוכל להתגבר על הסערה", מסכמים האנליסטים, "ממש כפי ששרדה את משבר באג 2000" .
lt/pgt

ltpgt
לפי בית ההשקעות, הירידות החדות שרשמה המניה לאחרונה אינן צפויות להיפסק בתקופה הקרובה: "סביר להניח שמשקיעים יוסיפו 'ללחוץ' על מניות תוכנה נוספות, וזאת כדי להתאים את מכפילי הרווח שלהן לזמנים של היום", הם אומרים.
lt/pgt

ltpgt
כיום המכפיל של מרקורי הוא 62 על בסיס הרווחים ל-2001, ומכפיל של 50 על בסיס התחזיות לשנת 2002 - מכפילים שנחשבים, ככל הנראה, כסבירים בעיני דויטשה בנק. האנליסטים מותירים בעינה המלצת "קנייה חזקה" למניה וצופים כי החברה תדווח על רווח של 17 סנט למניה ועל הכנסות של 89.5 מיליון דולר בשנת 2001.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully