וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר זינק ביום שישי ב-1.5% מול הין, לנוכח אי ודאות בכלכלת יפאן וצניחת בורסת טוקיו

4.3.2001 / 13:28

במסחר ביורו נרשמה עלייה של 1.2% מול הדולר; הסטנדארד צ'ארטרד בנק: בטווח הקצר צפויים המטבעות להישאר חלשים

עפרה שלו
ltpgt
הדולר זינק ביום שישי ב-1.5% מול הין, לנוכח אי ודאות בכלכלת יפאן וצניחת בורסת טוקיו. הדולר נסגר על 119.16 ין ביום שישי, לעומת 117.4 ין ביום חמישי. במסחר ביורו נרשמה עלייה של 1.2% מול הדולר, לאחר שאזהרת הרווח של יצרנית התוכנה אורקל 10003603-MRQ ליבתה חששות מפני ירידות שערים נוספות בנאסד"ק.
lt/pgt

ltpgt
משקיעים בסינגפור אמרו כי הסנטימנט לגבי המטבעות באסיה הורע לאחרונה. "אין ספק שקריסת בטחון העסקים והצרכנים בארה"ב על רקע ההאטה בצמיחה באסיה, תרמו להערכה מחדש של הסיכונים", כתב הסטנדארד צ'ארטרד בנק בדו"ח.
lt/pgt

ltpgt
הבנק הוסיף עם זאת שהתחזיות לאסיה אינן גרועות כפי שמשקיעים מסוימים מאמינים. הבנק ציין כי חוסר הוודאות הפוליטית במדינות באסיה, מלבד אינדונזיה, קטן יותר מהמשוער.
lt/pgt

ltpgt
הבנק הוסיף כי בטווח הקצר צפויים המטבעות להישאר חלשים בעקבות היחלשות הין והפסדים צפויים נוספים בנאסד"ק.
lt/pgt

ltpgt
הין נחלש לאחר שמדד הניקיי צנח לשפל של 15 שנים, ושיעור הבלתי מועסקים ביפאן הגיע בינואר ל-4.9% - שיא של כל הזמנים.
lt/pgt

ltpgt
התפוקה התעשייתית ביפאן ירדה בחודש ינואר ב-3.9% - הירידה החדה ביותר שנרשמה מאז החל משרד הכלכלה המסחר והתעשייה של יפאן לדווח על נתון זה לפני שש שנים. הירידה בתפוקה התעשייתית נובעת מההאטה בביקוש למוצרים יפאניים - החל ממכוניות וכלה בשבבים - בארה"ב ובמדינות אסיה, שני שוקי היצוא הגדולים של יפאן.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות צניחת הניקיי, אמר הבנק המרכזי של יפאן בסוף פברואר כי "קצב ההחלמה של כלכלת יפאן ירד בשיעור ניכר, כתוצאה מהחולשה בכלכלות מעבר לים וצניחת ערך המניות בבורסת טוקיו". כמו כן הביע הבנק חשש כי החולשה וירידת המחירים רק תסלים בתקופה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
האופוזיציה ביפאן מתכוונת להגיש ביום שני הצעת אי אמון בראש הממשלה יושירו מורי.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully