וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שלישי טוב מהצפוי לטקסס אינסטרומנטס; העלתה תחזית הרווח וההכנסות לרבעון הרביעי

רויטרס

21.10.2003 / 8:52

מניית יצרנית שבבי הסלולר זינקה בלמעלה מ-7% במסחר לאחר הסגירה; התוצאות החיוביות של טקסס מצטרפות לדו"חות אינטל ו-AMD ומעידות על שיפור מהותי במצבה של תעשיית השבבים



טקסס אינסטרומנטס, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולריים, דיווחה על זינוק חד ברווח הרבעוני שהסתייע במכירת אחזקותיה בחברה אחרת ובביקושים גוברים למוצריה. החברה סיפקה גם תחזית רווח ומכירות אופטימית לרבעון הנוכחי, וציינה את הביקושים המשתפרים למערך מוצריה.



מניית החברה זינקה בלמעלה מ-7% במסחר לאחר הסגירה הודות לתחזית המשופרת, שאנליסטים ראו בה עדות נוספת להתאוששות מגזר השבבים. "לא מדובר רק בשינוי מחזורי", אמר דיוויד הו, אנליסט בוודבוש מורגן סקיוריטיז. "זו איננה החברה היחידה שמעידה על ביקושים גואים".



בשבוע שעבר דיווחה אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, על כך שרווחיה הרבעוניים יותר מהכפילו את עצמם לעומת התקופה המקבילה. החברה העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי. מתחרתה,AMD, דיווחה על הצטמצמות הפסדיה ועל זינוק של 88% בהכנסות, ובמקביל צפתה שמגמת השיפור במכירות תימשך ברבעון הנוכחי.



טקסס צופה שהכנסותיה ברבעון הרביעי ינועו בטווח של 2.49-2.7 מיליארד דולר, ושהרווח למניה יסתכם ב-14-19 סנט. הן תחזית הרווח והן תחזית ההכנסות היו גבוהות מן הממוצע בוול סטריט. בנוסף אמרה החברה שהכנסותיה משבבים ברבעון הרביעי צפויות לעלות ב-3%-12% מן הרבעון שזה עתה הסתיים.



רבעון שלישי חזק



טקסס אינסטרומנטס דיווחה על רווח נקי של 447 מיליון דולר, או 25 סנט למניה, שכלל רווח לפני מס של 106 מיליון דולר ממכירת מניות של מיקרון (סימול MU), בהשוואה לרווח נקי של 188 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בתקופה המקבילה.



ההכנסות עלו ב-13% ל-2.53 מיליארד דולר.



ב-9 בספטמבר צפתה טקסס, המתחרה באינטל, מוטורולה ו-ST מיקרואלקטרוניקס, רווח של 20-22 סנט ברבעון השלישי, שכלל את התוספת ממכירת מניות מיקרון. בנוסף צפתה החברה לרבעון השלישי הכנסות בטווח של 2.39-2.49 מיליארד דולר.



"התחושה לגבי עתידנו ועתיד השוק החלה להשתפר", אמר סמנכ"ל הכספים של טקסס, קווין מארץ' בראיון טלפוני ל"רויטרס".



מניית החברה זינקה למחיר של 27.5 דולר במסחר לאחר הסגירה במערכת הברוקרז' האלקטרונית אינסטינט בעקבות פרסום הדו"ח, ממחיר סגירה של 25.67 דולר. במהלך יום המסחר הוסיפה המניה 71 סנט, או 2.8%.



מאז סוף חודש ינואר כמעט והכפילה המניה את מחירה, בהשוואה לעלייה של 60% במדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה (SOXX).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully