וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.46 שקלים

אמיר טייג

21.10.2003 / 18:00

משלים עלייה של 1.2% ב-3 ימים. היורו היציג עלה ב-0.7% ל-5.1945 שקלים. אגוד: המשך ההידרדרות הבטחונית עשוי להחזיר את הזרים


מגמת התחזקות הדולר, אשר החלה ביום רביעי לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן של ספטמבר המפתיע, המשיכה יום נוסף. שערו היציג של הדולר נקבע היום על רמה של 4.463 שקלים - עלייה של 0.5% לעומת שערו היציג הקודם. היורו היציג התחזק גם הוא היום ונקבע על רמה של 5.1945 שקלים, עלייה של 0.71% לעומת היציג של אתמול. לצד בשינוי בהערכות הכלכליות לאחר מדד ספטמבר, גם ההידרדרות במצב הבטחוני בימים האחרונים משפיעה לשלילה על חוסנו של השקל.

אבי קמחי מחדר המסחר של בנק אגוד מציין כי "המשך הידרדרות המצב הביטחוני עשוי להחזיר לשוק פעילים רבים אשר הקטינו פעילות בשבועות האחרונים, ולפיכך לעורר את מחזורי המסחר", אומר קמחי, ומציין כי לא מן הנמנע שהזרים יחזרו לפעול בשוק נוכח ההידרדרות הביטחונית. קמחי מציין כי העליות של הדולר בימים האחרונים היו במחזורי מסחר נמוכים יחסית, ולפיכך קיימת סבירות שהעליות יירגעו בקרוב, אם מחזורי המסחר לא יחזרו לעלות.

סוחר נוסף מבנק אגוד אומר כי בשעה האחרונה התעוררו מעט מחזורי המסחר ויש פעילות ערה יותר של גופים עסקיים וכן של ספקולנטים. הוא מוסר כי נוכח העלייה בתנודתיות המסחר בדולר בימים האחרונים, שגורמת לעלייה בסטיות התקן באופציות שקל-דולר, מתכסים היום ספקולנטים ורוכשים דולרים. כמו כן, מציין הסוחר כי היום ניתן לראות יותר מנהלי כספים אשר בוחרים להגן על עצמם מפני עלייה נוספת בשער הדולר.

ביום רביעי, שעתיים לפני פרסום מדד המחירים לצרכן, נקבע שערו היציג של הדולר בשפל של חודשיים וחצי. בשלושת ימי המסחר מאז התחזק הדולר בשיעור מצרפי של 1.2%, וזאת על רקע הערכות כי נגיד בנק ישראל צפוי להפחית את ריבית נובמבר בשיעור של 0.4% עד 0.5%, ולא ב-0.3% כפי שסברו בשוק קודם.

אתמול פירסמו מומחי מיטב את תחזיותיהם לגבי הדולר בתקופה הקרובה. במיטב ציינו כי עד לסוף השנה הנוכחית יגיע שער השקל לרמה של כ-4.55 שקלים לדולר, ועד לסוף 2004 צפוי פיחות נוסף בשיעור של כ-4% שיביא את שער הדולר לרמה של כ-4.75 שקלים. הפיחות הצפוי הוא על רקע הצטמצמות פער הריביות. אך פער הריביות לא יהיה הגורם היחיד שישפיע על השקל. להערכת הכלכלנים של מיטב, בתסריט בו יתעוררו מחדש ההשקעות הזרות בישראל עשוי הדולר להתקבע ברמה של 4.40 עד 4.55 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully