וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטלוויזיה הבריטית גרנדה תחליף את היו"ר המיועד ביו"ר חיצוני בלחץ המשקיעים

דפנה מאור

21.10.2003 / 9:33

גרנדה וקרלטון מתוכננות להתמזג ולאחד את הבעלות על רשת הטלוויזיה העצמאית של בריטניה; גרנדה צפויה לשלם 1.9 מיליארד דולר עבור קרלטון



גרנדה, חברת הטלוויזיה העצמאית הגדולה בבריטניה, החליטה למנות יו"ר חיצוני לאחר מיזוגה עם המתחרה קרלטון, בעקבות לחצם של בעלי מניות. היו"ר המיועד, מייקל גרין, המכהן כיום כמנכ"ל יו"ר, נחשב בעיני המשקיעים כמי שהיה אחראי לכשלון הערוץ הדיגיטלי של ITV ואיבוד נתח השוק של ITV.



בסוף השבוע דווח כי בעלי מניות גדולים של החברה תומכים במיזוג בין קרלטון לגרנדה, אולם לפי דעתם יש להביא יו"ר מבחוץ, שלא נושא בתפקיד אקזקיוטיווי בחברה. החתומים על המכתב כללו את קרן פידליטי, בעלת המניות הגדולה ביותר של קרלטון; דויטשה אסט מנג'מנט; סטנדרד לייף; ו-UBS גלובל אסט מנג'מנט. לכל בעלי המניות הנ"ל יש גם השקעות בגרנדה.



בשלוש השנים האחרונים רשמה קרלטון הפסדים, בשל הירידה בשיעור הצפייה ב-ITV. שווי מניותיה נפל ב-77% משיאו במארס 2000. מיזם ITV דיגיטל הוביל להפסדים של 1.4 מיליארד דולר לגרנדה וקרלטון, ונסגר בשנה שעברה.



משרד המסחר והתעשייה הבריטי אישר ב-7 באוקטובר את המיזוג בין קרלטון וגרנדה. האישור לעסקה, בה תשלם גרנדה 1.9 מיליארד דולר עבור קרלטון, הותנה בכך שהמיזוג לא יפגע בתחרות על מכירת זמן פרסום בטלוויזיה, כיוון ש-ITV שולטת במחצית שוק הפרסום הטלוויזיוני בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully