וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הממוצע בתחום האלקטרואופטיקה ירד בכ-10%

עינב בן יהודה

21.10.2003 / 9:47

מסקר של חברת טריפלטק עולה כי משכורות הבכירים בענף מסתכמות בממוצע בכ-22 אלף שקל. לבעלי ניסיון של עד 3 שנים בענף מוצעות משכורות חודשיות של כ-17 אלף שקל ברוטו

מניתוח מגמות בענף האלקטרואופטיקה, אשר נערך על ידי חברת ההשמה טריפלטק טכנולוגיות לקראת תערוכת מיקרוטק 2003, עולה כי השכר הממוצע בענף ירד בשנתיים האחרונות בכ-10%. מטריפלטק נמסר כי שוק האלקטרואופטיקה מושפע אף הוא מהמיתון ואף בו ניכרת פגיעה, אם כי לא באותם היקפים כמו בענף ההיי-טק. מסקרים שונים שנערכו במהלך 3 השנים האחרונות עולה כי השכר הממוצע בענף ההיי-טק ירד בשיעור של כ-20%. עיקר הפגיעה נרשמה במשכורות המוצעות לעובדים חדשים הנקלטים בחברות, אך גם שכרם של עובדים ותיקים נפגע במסגרת קיצוצי שכר שביצעו חברות לא מעטות.

מהסקר עולה כי רוב פעילות הגיוס בתחום האלקטרואופטיקה הוא בחברות העוסקות בתחומי התקשורת, בתעשיות הביטחוניות ובתעשיית המוליכים למחצה. מהנתונים עולה כי לבעלי ניסיון של עד 3 שנים בענף מוצעות משכורות חודשיות הנעות סביב כ-17 אלף שקל בחודש ברוטו, והשכר הממוצע בקרב הבכירים בענף נע סביב 21-22 אלף שקל בחודש.

לדברי מאיה טלמור, מנהלת תחום חומרה ומיקרואלקטרוניקה בטריפלטק טכנולוגיות, אופי התחום מכתיב דרישה למועסקים בעלי נתונים גבוהים. "ההשכלה הנדרשת לעוסקים בתחום היא תארים גבוהים - תואר שני לפחות - בהנדסת אלקטרוניקה או בפיסיקה, תוך העדפה ברורה לבוגרי אוניברסיטאות בארץ", היא אומרת. לדבריה, בתחומים מסוימים עדיין ניכר קושי באיתור ובגיוס מועמדים מתאימים, בעיקר בעלי תואר שני לפחות, המתמחים בתכנון אופטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully