וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס רוכש את חברת החשמל קוג'נטריקס תמורת 2.4 מיליארד דולר; AIG רכשה חברת פס רחב קוריאנית

סוכנויות הידיעות

21.10.2003 / 10:34

גולדמן סאקס בונה תיק השקעות בתחום האנרגיה בשל הזדמנויות קנייה בשוק; הנארו הקוריאנית מחזיקה ב-27% משוק הפס הרחב



שתי עסקות גדולות הוכרזו אתמול על ידי חברות פיננסים ידועות. גולדמן סאקס, בנק ההשקעות האמריקאי, רכש את חברת האנרגיה קוג'נטריקס תמורת 2.4 מיליארד דולר כולל חובות. עסקה זו מצטרפת לשורת רכישות בתחום האנרגיה שביצע גולדמן. בנפרד, זכה קונסורציום, בהובלת ענקית הביטוח AIG, בקרב השליטה על הנארו טלקום, מפעילת הפס הרחב השנייה בגודלה בדרום קוריאה, תמורת 500 מיליון דולר.



ברכישת קוג'נטריקס ישלם הבנק 115.5 מיליון דולר במזומן, ויקבל על עצמו חובות של 2.3 מיליארד דולר. הרכישה תיכלל במאזן של הבנק. קוג'נטריקס היא בעלת 26 תחנות כח המפיקות הספק של 955 מגוואט.



גולדמן סאקס עסק בבניית תיק השקעות בתחום האנרגיה בתקופה האחרונה. לדברי מנהל בקבוצת הסחורות של הבנק, מגזר זה נמצא במצב של אי סדר היוצר הזדמנויות קנייה. כך, בשבוע שעבר השלים גולדמן את רכישתו של נתח בשווי 1.06 מיליארד דולר מאיסט קוסט פאואר, בעלת תחנות כוח בניו ג'רזי.



אתמול רכשה AIG, בשותפות עם חברת ההשקעות ניוברידג' קפיטל, את הנארו טלקום, מפעילת תקשורת בפס רחב, תמורת השקעה של 500 מיליון דולר. העסקה נחתמה לאחר מאבק של חודשים נגד קבוצת LG, שהתחרתה גם היא על הרכישה. הנארו מחזיקה בנתח של 27% משוק האינטרנט המהיר בקוריאה, בו 10 מיליון מנויים. בקוריאה הדרומית שיעור החדירה הגבוה ביותר בעולם של אינטרנט בפס רחב.



העסקה מעניקה ל-AIG נתח של 39.6% ממניות הנארו. סמסונג אלקטרוניקס מחזיקה ב-8% ממניות הנארו; SK טלקום מחזיקה ב-6% ממניות החברה. השתיים תמכו בהצעת הרכש של AIG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully