וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה כי העיקול הזמני על כספי הרשות הפלשתינאית בתביעת אגד לא יבוטל

אמיר הלמר

21.10.2003 / 12:19

אגד הגישה תביעה על סך כ-52 מיליון שקל כנגד הרשות וכנגד יאסר ערפאת לפיצוי בגין אובדן הכנסות עקב הפיגועים בקווי האוטובוסים, עבור השנה הראשונה של אינתיפאדת אל אקצה



רשם ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, עדי אזר, הורה אתמול כי העיקול הזמני על סך כ-50 מיליון שקל על כספי הרשות הפלשתינית המצויים בידי המדינה יישאר בתוקפו עד לסיום הדיון בתביעה שהגישה אגד כנגד הרשות.



אגד הגישה תביעה על סך כ-52 מיליון שקל כנגד הרשות וכנגד יאסר ערפאת לפיצוי בגין אובדן הכנסות עקב הפיגועים בקווי האוטובוסים, עבור השנה הראשונה של אינתיפאדת אל אקצה - 2000-2001. במסגרת התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד רם כספי ביקשה אגד לעקל אצל המדינה כספים המגיעים לרשות.



ישראל מחזיקה עבור הרשות כספים רבים שמקורם בגביית רשויות המס הישראליות עבור הרשות הפלשתינית של היטלים ומכסים על יבוא סחורות לשטחי הרשות.



בחודש אוגוסט השנה במהלך תקופת הפסקת האש הגישה הפרקליטות במספר תיקי תביעה כנגד הרשות שבמסגרתם ניתנו צווי עיקול זמניים על כספי הרשות שבידי ישראל כי יש לבטל את צווי העיקול שניתנו וזאת לאור ההידברות המחודשת שהיתה אז בין המדינה לרשות ומאחר שגובש סיכום בין הצדדים לפיו תחודש העברת הכספים שבידי המדינה לרשות.



המדינה ציינה אז כי ברשותה הצטברו זה לא מכבר סכום של 2 מיליארד שקל שהעברתו לרשות הפלשתינית הוקפאה על פי החלטה מדינית קודמת וכי הגבייה של כספי הרשות עומדת כיום על 150 מיליון שקל מידי חודש. לפיכך נטען על ידי המדינה כי אין חשש שלא יהיה בידיה בשלב מאוחר יותר כספים לצורך הטלת עיקולים מחודשים בעת ביצוע פסק הדין.



כאמור אתמול, על אף עמדת היועץ, שניתנה כאמור באוגוסט עת "ההודנה" היתה בתוקף, קבע אזר כי העיקולים ישארו בתוקפם. בהחלטתו אומר עזר כי מחקירתו של עוזר שר האוצר הפלשתיני מוהנד אלג'עוני עלה כי לרשות אכן כספים ונכסים רבים אך אלו כספים בלתי נגישים לחלוטין ולא ניתן יהיה לעשות בהם שימוש לצורך מימוש פסה"ד בתביעה כשינתן.



לאור זאת קובע אזר כי אגד הצליחה להוכיח את יסוד ההכבדה לפיו אם לא ינתן צו עיקול על הכספים המצויים בידי ישראל יקשה עליו לממש את פסק הדין. בעניין זה דחה אזר את טענות היועמ"ש שצידד כאמור בביטול העיקול ואף טען כי אם לא יבוטל צו העיקול יגרם למדינה נזק מדיני ועל לו לביהמ"ש להתערב בנושאים מדיניים.



אזר קובע כי לא מדובר בהחלטה מהתחום המדיני כי אם מתחום דיני הנזיקין שנחקקו לטובתו של הניזוק. עוד קובע אזר כי מאחר שהמדינה מבקשת להעביר את הכספים שבידה לרשות ומאחר שאינה מוסרת ערבות לאגד - או מתחייבת שבעתיד תשמור בידיה כספים לצורך פסק הדין - הרי פירוש הדבר הוא כי אגד עלולה להישאר חשופה לתוצאה של אי ביצוע פסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully