וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי רצוף של ירידה במסירת כלי רכב חדשים

אמיר טייג

21.10.2003 / 12:38

ירדו בספטמבר ב-5% ומתחילת השנה ב-11%. במהלך ספטמבר נמסרו 9.4 אלף רכבים חדשים ו-84.4 אלף מתחילת השנה. נתח השוק של הקוריאניות זינק ל-12.2%. חלקן של האירופיות ממשיך לרדת

בחודש ספטמבר נמשכה הירידה במסירת הרכבים החדשים, חודש שלישי ברציפות, כך נמסר היום מארגון יבואני כלי הרכב. במהלך חודש ספטמבר נמסרו 9.4 אלף רכבים חדשים, זאת לעומת 9.9 אלף רכבים חדשים שנמסרו בחודש אוגוסט, ירידה של 5%.

לאחר שבחודש יוני נרשם גידול חודשי מרשים של כ-18% במסירות הרכב החודשיות, הגיע חודש יולי עם ירידה קלה של 1% וחודש אוגוסט עם ירידה חדה של 17%. כאמור, בספטמבר נרשמה ירידה קלה יותר של 5%, אך עדיין המגמה ממשיכה להיות שלילית זה חודש שלישי ברציפות.

ההשוואה על בסיס שנתי מעלה תמונה עוד פחות טובה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צנח מספר הרכבים החדשים שנמסרו ב-11% והסתכם ב-84.4 אלף רכבים, זאת בהשוואה ל-94.5 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה החדה היא אחד הסממנים הבולטים לפגיעת המיתון בצריכה הפרטית אשר התכווצה במהלך שנת 2002 בשיעור הגבוה ביותר מאז שנת 1982. בשנה זו נרשמה ירידה חדה של 17.5% במסירת הרכבים.

הירידה במסירות לא הקיפה בצורה אחידה את כל יבואני הרכב ואת כל הסוגים. יבוא המכוניות מקוריאה רשמו דווקא עלייה במהלך התקופה הנסקרת. בתקופה זו עלה מספר הרכבים שיובאו מקוריאה מרמה של 5.6 אלף רכבים ל-10.3 אלף, עלייה מרשימה של 83%.

יבוא המכוניות היפאניות ירד בשיעור נמוך יחסית במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. מספר הרכבים שיובאו מיפאן הגיע בתקופה זו ל-27.1 אלף רכבים, לעומת 27.9 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה קלה של פחות מ-3%.

לעומת זאת היבואנים מאירופה סבלו מירידה חדה בהרבה במכירותיהם. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו מכירות הרכבים מאירופה לרמה של 34.8 אלף מכוניות, וזאת לעומת 52.4 אלף מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה חדה של 34%.

המגמה המובהקת של ירידה חדה ביבוא מאירופה לעומת עלייה ביבוא מקוריאה וירידה קלה יותר ביבוא מיפאן נגרמה בעיקר מירידת ערך הדולר מול השקל מתחילת השנה, אך עליית ערכו של היורו מול השקל בתקופה זו. הייסוף שנרשם ביורו גרם להתייקרות המכוניות המיובאות מאירופה ולפיכך הקטין את נתח השוק שלהן.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד נתח השוק של המכוניות האירופיות ל-41.2% וזאת לעומת נתח שוק של 55.4% בתקופה המקבילה אשתקד. בהתאם, עלה נתח השוק של המכוניות המיובאות מיפאן מרמה של 29.5% ל-32.1% במהלך תשעת החודשים האחרונים. את הזינוק החד ביותר רשמו המכוניות שיובאו מקוריאה. נתח השוק שלהם עלה מ-5.9% בתשעת החודשים הראשונים של 2002 ל-12.2% בתקופה המקבילה ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully