וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: "על אף המצב הכלכלי אין בחריגות משקי הבית ממסגרות האשראי בעיה שתסכן את יציבות הבנקים"

אמיר טייג

21.10.2003 / 13:11

כך אומר היום יואב להמן בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת; "היקף החריגות לא עולה על מספר מיליארדי שקלים והוא מפוזר על פני משקי בית רבים"



"על אף ההרעה במצב הכלכלי, הפיקוח על הבנקים אינו רואה בחריגות ממסגרות האשראי בחשבונות העו"ש של משקי הבית והעסקים הקטנים בעיה שתסכן את יציבות הבנקים", כך אמר היום המפקח על הבנקים, יואב להמן, בוועדת הכלכלה של הכנסת במהלך דיון בנושא משיכות היתר. להמן מבהיר כי משיכות היתר אינן מהוות בעיה יציבותית מאחר שהיקפן הכולל של החריגות אינו עולה על כמה מיליארדי שקלים, והן גם מפוזרות בין עשרות אלפי לקוחות פרטיים.



למרות זאת, המפקח טוען כי הפיקוח על הבנקים נדרש לפעול בנושא משיכות היתר והחריגה ממסגרות אשראי, וזאת על מנת למנוע פגיעה בלקוחותיהם. המפקח מסביר כי האשראי בחריגה שניתן ללקוחות הבנק הוא האשראי היקר ביותר, ולכן ללקוחות לא כדאי למשוך אשראי זה לאורך זמן, אלא עדיף להם לחסל את החריגה אפילו באמצעות אשראי חלופי זול יותר.



המפקח דורש מהבנקים לחשוף בפני הלקוחות את האפשרות העומדת להם לכסות אשראי יקר באשראי זול יותר, ובכך להימנע מתשלומי ריבית מנופחים לבנק. המפקח הדגיש כי אין כל כוונה להביא להפסקה כוללת של מתן אשראי בחשבונות עו"ש, אלא רק להפסיק את תופעת החריגות מהמסגרת שסוכמה בין הבנק לבין הלקוח, במסגרתה מחויב הלקוח בריבית חריגה.



להמן מבהיר כי לא יתערב בשיקולים העסקיים של הבנקים בקביעת המסגרות והריבית עליהן מאחר שהתערבות כזו אינה מקובלת במשקים מפותחים. "עם זאת, חשוב שהלקוחות יקבלו גילוי נאות על עלות האשראי", אומר להמן. המפקח מציין כי שימוש מושכל במערכות המידע החדישות של הבנקים יאפשר להם להירתם ולסייע בהסדרת נושא החריגות המתמשכות ממסגרות האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully