וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון ממשיכה לחדור לשוק הסיני: צ'יינה נטקום בחרה בטכנולוגיה שלה לפרישה מסחרית של רשת תקשורת

גתית פנקס

21.10.2003 / 13:54

מאז פתיחת השוק הסיני לתחרות, בחרו צ'יינה יוניקום וצ'יינה טלקום בטכנולוגיית אלווריון; ההיקף הכספי הראשוני של העסקות מוערך במיליוני דולרים בודדים והוא גדל ככל שהפרישה מתקדמת



השוק הסיני הוא חשוב מאוד לחברת אלווריון הישראלית, והיא מפנה אליו מאמצים גדולים מאז פתיחתו לתחרות. ברבעון השני הודיעה החברה כי צ'יינה טלקום בחרה בפתרון האלחוט שלה לפרישה המסחרית הראשונה של רשת הגישה האלחוטית רחבת הפס בתדר 3.5 GHz. ברבעון השלישי היתה זו צ'יינה יוניקום, והיום מדווחת אלווריון שהטכנולוגיה שלה נבחרה על ידי China Netcom.



במסגרת שיתוף הפעולה של אלווריון עם BISC, מיזם משותף של סימנס וחברות סיניות מקומיות המשמשת כאינטגרטורית, תספק אלווריון לצ'יינה נטקום את פתרון התקשורת האלחוטית רחבת הפס שלה WALKair לתדר 3.5 GHz, שייפרש ב-8 ערים בסין במחוז סיצ'ואן ובשתי ערים נוספות במחוז ג'יאנגסו וזג'יאנג. יש לציין, כי לא מדובר בהתקשרות אקסקלוסיווית של החברות הסיניות עם אלווריון, וכי עד כה הן בחרו לעבוד עם מספר ספקיות.



"אנחנו מרוצים מכך שהפתרון שלנו נבחר על ידי מפעיל סיני יוקרתי נוסף", אמר צבי סלונימסקי, מנכ"ל אלווריון, בהודעתה. לדבריו, רשתות המבוססות על מוצר זה של החברה נפרשו כבר ב-10 אתרים בתוך חודשים ספורים ממועד הענקת רשיונות לספקטרום התדרים. "למרות שהפרישות ההתחלתיות קטנות, הבחירה שלנו ממצבת אותנו במקום שיאפשר לנו ליהנות מהפוטנציאל השוק העתידי", הוסיף.



יש לציין, כי לפי אינדיקציות שסיפקה בעבר החברה, ההיקף הכספי של העסקות גדל ככל שהפרישה מתקדמת. ההתקנות הראשוניות בסין הן בהיקף של מיליוני דולרים בודדים, וההיקף צפוי לגדול. התקנות מסחריות צפויות להתחיל בסוף 2003 או בתחילת 2004, ואז תהיה גם עלייה משמעותית במספר ההזמנות.



השוק הסיני נפתח לתחרות כבר בשנה שעברה, ואולם רק ברבעון הראשון של 2003 ניתנו רשיונות למפעילות תקשורת ב-32 ערים במדינה. צ'יינה נטקום פוצלה לפני כארבע שנים מצ'יינה טלקום, מונופול התקשורת הסיני.



שווי השוק של אלווריון הוא כ-385 מיליון דולר לאחר זינוק של כ-300% מתחילת השנה. ברבעון השלישי החברה מצפה להכנסות של 30-34 מיליון דולר, ואולם לאור הודעתה מהחודש שעבר על חוזה בשווי 23 מיליון דולר עם טלמקס המקסיקאית היא צופה צמיחה מיוחדת בהמשך. ברבעון השני החברה הפסידה תפעולית 6.9 מיליון דולר על מחזור של 31 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully