וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בפרטנר מכינים את הגיוס הבא? ב-UBS טוענים כי החברה תזדקק למזומנים עבור תדרי הדור השלישי

4.3.2001 / 14:20

UBS מוסיף שב-2001 תנצל החברה 170 מ' ד' מתוך המקורות הפיננסיים שלה המגיעים ל-200 מ' ד', וזאת ללא ההוצאה על התדרים ותשתית הדור השלישי

גיא הדס
ltpgt
בתחילת ינואר אמר מנכ"ל פרטנר , עמיקם כהן, כי "פרטנר לא תצטרך לגייס יותר כסף למימון פעילויותיה, שכן המזומן שבקופתה מספיק כדי להחזיק אותה עד שתעבור לאיזון". יותר מאוחר, מנהל הכספים הראשי של החברה, אלן גלמן, הוסיף: "יש לנו כ-200 מיליון דולר בקופה שיספיקו לכל הפעילויות, למעט הכניסה לדור השלישי, לכך נזדקק לגייס כסף".
lt/pgt

ltpgt
הדברים נאמרו אז במהלך המאבק של חברות הסלולר במשרד התקשורת לבל יכריז על המכרז לתדרי הדור השלישי. היו אלו בחברות הכבלים שאף קיוו כי מנכ"ל משרד התקשורת, דני רוזן, יעניק להם את חבילת התדרים בחינם. כך או כך, הצורך להשקיע בדור הבא של הסלולר לא נראה באופק.
lt/pgt

ltpgt
אולם לחץ הבחירות עשה את שלו, ומשרד האוצר החליט באמצע פברואר כי המכרז על התדרים יתבצע בחודש יולי השנה, וכי מחיר המינימום על כל חבילת תדרים יעמוד על 100 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בדו"ח מקיף על שוק התקשורת בישראל שהוציא בנק ההשקעות UBS ורבורג, נאמר כי פרטנר צפויה "לשרוף" 170 מיליון דולר במזומנים השנה, ובכך להקטין את קופת המזומנים שלה שעומדת על כ-200 מיליון דולר. החישוב של UBS נעשה ללא תוספת ההוצאות על הדור השלישי.
lt/pgt

ltpgt
בבנק ההשקעות מעריכים כי ההוצאות על הדור השלישי יסתכמו בכ-100 מיליון דולר שישולמו כבר ב-2001, ובעוד 250 עד 350 מיליון דולר שיושקעו בין 2002 ל-2004. על פי חישוב זה, פרטנר תיאלץ למצוא אמצעי מימון בקרוב.
lt/pgt

ltpgt
האפשרויות הן דרך הנפקה נוספת בנאסד"ק, אולם הסיכוי לכך בעקבות מצב השוק נמוך ביותר. עוד אפשרות היא באמצעות הלוואות הבנקים או דרך הלוואת בעלים. גלמן אומר ששוק האג"ח בתשואה גבוהה (אג"ח זבל) נפתח שוב לחברות הטלקום, לאחר תקופה בה לא היה ניתן לגייס אפילו דולר, ולכן ייתכן מאוד שפרטנר תפנה בפעם השנייה לשוק האג"ח.
lt/pgt

ltpgt
גלמן מוסיף שרק ב-21 למארס אמור משרד התקשורת לפרסם את המכרזים, ויכולות להיות כמה דרכים לגבות את התשלום - בתשלום אחד מיידי, בתשלום שיידחה לתקופת זמן או בתשלומים. "אין דרך עכשיו לדעת את הצורך המדויק, ולכן עדיין לא הוחלט עדיין איך נממן את התדרים. אנו ממתינים להודעת משרד התקשורת וננהג בהתאם", אמר גלמן.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully